„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj”

BMW F800GT, rocznik 2017 – najnowszy najmniejszy w klasie turystycznej…

Najmniejszy w klasie turystycznej, z opisem sportowy turystyk, następca BMW F 800 ST.

W opcjach możliwość dozbrojenia w kontrolę trakcji i elektroniczną regulację zawieszeń tzw. ESA. Zwiększona częstotliwość pracy seryjnego ABS ma zapewnić skuteczniejsze hamowanie. Silnik to dalej rzędowy twin. Jego moc 90 KM daje o 5 KM więcej niż w poprzedniku ST. Podobieństwo do Hondy RC 30, z różnicą zasadniczą – napęd z pasem, którego osobiście jestem zagorzałym zwolennikiem.

Ugięcie kolan podobno sprzyja szybkiej i dynamicznej jeździe (od lat na turystykach nie podzielam poglądu), choć w porównaniu z poprzednikiem podnóżki przemieściły się po centymetrze do przodu i w dół. Wysokość kanapy spadła o 4 cm, dzięki krótszemu widelcowi (w standardzie 80 cm). Mocowana nieco wyżej kierownica jest wygięta w stronę jeźdźca, co nadaje jej nieco sportowego charakteru. Tak więc Gran Tourismo (GT) pod względem ergonomii stracił nieco ze sportowego charakteru poprzednika, mimo to zwolenników motocykli turystyczno sportowych powinien w pełni zadowolić.

 

BMW F800GT dane

(dane na podstawie publikowanych przez bmw-motorrad.pl

Silnik  
Typ Chłodzony cieczą, 2-cylindrowy, 4-suwowy, 4 zawory na cylinder, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, smarowanie z suchą miską olejową
Średnica cylindra/skok tłoka 82 mm x 75.6 mm
Pojemność 798 cm3
Moc znamionowa 66 kW (90 KM) przy 8000 obr/min (możliwa redukcja mocy do 35 kW (48 KM) przy 6750 obr/min.)
Maks. moment obrotowy 86 Nm przy 5800 obr/min (przy zredukowanej mocy: 69 Nm przy 3500 obr/min.)
Stopień sprężania 12,0 : 1
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk paliwa
Kontrola emisji spalin Regulowany katalizator trójdrożny, norma emisji spalin Euro 4
Osiągi/Zużycie paliwa  
Prędkość maksymalna Ponad 200 km/h
Zużycie paliwa wg WMTC na 100 km 4,3 l
Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa super, minimalna liczba oktanowa 95 (LO)
Instalacja elektryczna  
Alternator Alternator trójfazowy 400 W
Akumulator 12 V/12 Ah, bezobsługowy
Przeniesienie napędu  
Sprzęgło Mechaniczne sprzęgło wielotarczowe zanurzone w oleju
Skrzynia biegów 6-biegowa, sprzęgana kłowo, zintegrowana z blokiem silnika
Napęd Napęd pasowy z tłumieniem szarpnięć
Zawieszenie/Hamulce  
Rama Rama mostowa z aluminium, silnik nośny
Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła Widelec teleskopowy, średnica 43 mm
Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Jednoramienny wahacz z odlewu aluminium z osią tylnego koła regulowaną mimośrodowo, centralna kolumna amortyzująca, płynna hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem, regulacja tłumienia odbicia
Skok zawieszenia przód/tył 125 mm / 123 mm
Rozstaw kół 1514 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 98 mm
Kąt nachylenia główki ramy 64,2°
Koła Odlewy aluminiowe
Rozmiar obręczy, przód 3.50 x 17″
Rozmiar obręczy, tył 5.50 x 17″
Opony, przód 120/70 ZR 17
Opony, tył 180/55 ZR 17
Hamulce, przód Dwutarczowy, tarcze pływające, średnica 320 mm, czterotłoczkowy zacisk pływający
Hamulce, tył jednotarczowy, średnica 265 mm, jednotłoczkowy, zacisk pływający
ABS BMW Motorrad ABS
Wymiary/masy  
Długość 2156 mm
Szerokość (z lusterkami) 905 mm
Wysokość (bez lusterek) 1248 mm
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 800 mm (siedzenie komfortowe: 820 mm, niskie siedzenie: 765 mm)
Długość łuku krokowego na pusto 1835 mm (siedzenie komfortowe: 1858 mm, niskie siedzenie: 1755 mm)
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 214 kg
Dopuszczalna masa całkowita 420 kg
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 206 kg
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 15 l
Rezerwa paliwa Około 3 l
 
Dane techniczne dotyczą pojazdu bez obciążenia (DIN)
1) Zgodnie z Dyrektywą 93/93/EWG obejmuje motocykl ze wszystkimi płynami eksploatacyjnymi, zatankowany do co najmniej 90% użytecznej pojemności zbiornika paliwa

 

2 thoughts on "BMW F800GT, rocznik 2017 – najnowszy najmniejszy w klasie turystycznej…"

  1. Mirek pisze:

    To już jest fajna maszyna do pośmigania!

  2. Mirek pisze:

    Ktoś używa do dziś tego modelu? Planuje zakupić taki ale używany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strona używa plików cookies w celu łatwiejszego funkcjonowania. Przebywając na stronie wyrażasz zgodę na ich używanie.