LADAKH, ZANSKAR I NAJWYŻSZE PRZEŁĘCZE HIMALAJÓW Z SIEDZEŃ ROYAL ENFIELD HIMALAYAN (SIERPIEŃ

[2108-1]
Termin

Terminy

01/08/2021
Cena

Cena

2600 €
Dystans KM

Dystans

~ 1500km
Formuła

Formuła

motorcycle

Szczegóły wydarzenia

Opis
Opis
Mapa
Mapa
Plan
Program
Galeria
Galeria
O cenie
O cenie
Rezerwacje
Rezerwacje

Wstęp

Kraina wysokich przełęczy z zachowanymi śladami bytności człowieka z czasów neolitu… Historyczny Tybet Zachodni, zwany Małym Tybetem… Przepiękny kawałek Azji pomiędzy głównym pasmem Himalajów a górami Karakorum – Ladakh bo o nim słów kilka – region administracyjny Indii w górnym biegu rzeki Indus, w granicach Dżammu i Kaszmir. A nieco na południe, w kierunku granicy z Pakistanem, jakoby przedłużenie – bajkowe góry i doliny Zanskar. Widoki, jakich nigdzie indziej nie da się ujrzeć, emocje jakich nigdzie indziej nie da się poczuć.

Zorganizowana w czasie 11 dni, turystyczna przygoda pośród surowych i pięknych zarazem krajobrazów najwyższych gór świata, prawdziwy „roller coster” z przejezdnymi przełęczami na wysokości ponad 5000 m n.p.m , głębokimi wąwozami, w kontakcie bezpośrednim z naturą i tybetańską kulturą.

Opis

CZYM JEST TA OFERTA?

Jest wyjazdem turystycznym, z definicji nastawionym na poznanie kraju, ciekawych miejsc i lokalnej kultury. Nie ma w wydarzeniu elementów wyczynu, w tym rywalizacji i współzawodnictwa. Uczestnicy podróżują w grupie, spędzają czas w grupie i wzajemnie się wspierają.

Dlaczego Ledakh i Zanskar?

Ledakh przez wieki stanowił niezależne królestwo pod silnym wpływem Tybetu, zachowując jednocześnie odrębną tożsamość i tradycje. Należy do najwyżej położonych, a zamieszkałych miejsc na Ziemi, ze stalicą w Leh – położonym na wysokości 3600 m n.p.m. Zamieszkiwany przez potomków Tybetańczyków, którzy przywędrowali tutaj ponad tysiąc lat temu i od tego czasu niewiele się zmieniło, co sprawia, że uznawany jest za jedno z najlepszych miejsc na świecie, w którym poznać można pierwotną kulturę tybetańską.

Spora część krainy to Góry Zaskar (Zanskar) należące do Himalajów – prawdziwa mozaika barw i kształtów przyciągająca globtroterów z całego świata. Choć niemal w całości Ladakh jest suchą i surową krainą, z pustynnymi terenami, na których w ciągu dnia palące
słońce oświetla księżycowe krajobrazy, a w nocy przenikliwy chłód potrafi dawać się we znaki, to tutaj właśnie wrośnięte w krajobrazy skalne buddyjskie świątynie, rzeczki, rzeki, jeziora, wydmy, wielbłądy, jaki, owce i zapomniane przez świat miejsca, w których od wieków żyją ludzie. CZYTAJ WIĘCEJ NA NASZYM BLOGU…

JAKI JEST PLAN W SKRÓCIE?

Rozpoczynamy w Leh, dokąd dotrzemy połączeniem z Delhi. Tutaj czekają na nas motocykle, samochód serwisowo-bagażowy, obsługa i lokalny przewodnik. Zobaczymy najciekawsze zakątki regionu Ladakh. Odwiedzimy najpiękniejsze buddyjskie klasztory doliny Indusu. Zasmakujemy motocyklowego „roller costera” w najwyższych górach świata. Odwiedzimy malownicze jeziora Pangong Tso i Tso Moriri. Podczas podróży kilka razy pokonamy przełęcze położone powyżej 5000 m npm. Wisienką na torcie będzie najwyższa dopuszczona do ruchu kołowego przełęcz na świecie – Khardung La! Odwiedzimy też bajkową dolinę Zanskaru. Po raz pierwszy będziemy mieli okazję wyjechać z tej doiny nową drogą, którą otoworzono dla ruchu publicznego w 2020 roku! Jak na ten rejon świata przystało – wszystkie będziemy jeździć na Royal Enfieldach.

DLA KOGO WYJAZD?

Oferta przede wszystkim dla miłośników wypraw podróżniczych w grupie (wypraw pozbawionych luksusu, z pewną dozą nieprzewidywalności, acz z kontrolowanym marginesem ryzyka), miłośników zróżnicowanych krajobrazów, azjatyckiej przyrody i pogody, pozostałości starożytnej kultury i architektury, zdaniem – oferta dla wszystkich, którzy chcą spędzić kilkanaście dni ekscytującej wyprawy po najdalej wysuniętej na północ części Indii. Przewidziana w korzystnym turystycznie – dla tej destynacji – okresie sierpnia, pozwoli na wykorzystanie najdogodniejszych warunków pogodowych do spędzenia czasu,  zebranie przepięknych wspomnień, relacji foto i wideo.

CO WYRÓŻNIA NASZĄ PROPOZYCJĘ?

Ofert podobnych znaleźć można kilka. Spośród wszystkich dostępnych naszą wyróżniają:

  • nie jest ofertą „niskobudżetową” – zaspokaja potrzeby podróżowania i spędzania czasu w warunkach wysoce komfortowych
  • wysoka gwarancja ubezpieczeniowa Organizatora i wysoka suma ubezpieczenia podróżnych w ramach organizacji
  • opieka 24/7 pilota-kierownika wyprawy i doświadczonego motocyklisty
  • opieka 24/7 pilota lokalnego, anglo-języcznego w czasie całej realizacji planu wyprawy
  • wyprawa w szczegółowo zaplanowanych ramach programowych, bez utraty cennego czasu na niezaplanowane działania
  • wynajęte motocykle są w pełnej dyspozycji uczestnika przez czas podróży
  • samochód serwisowy asekuracji technicznej i przewozu bagaży wzdłuż zaplanowanej trasy, mechanik i części zamienne

DLACZEGO WŁAŚNIE Z NAMI?

Propozycja wyjazdu przygotowana we współpracy z Partnerem i formalnym Organizatorem Wyprawy Turystycznej, jak w temacie – ALEKSANDRA TRZASKOWSKA TYLKO DLA ORLIC

Zawsze pytaj organizatora, czy posiada odpowiednie zezwolenia i gwarancje, które zgodnie z obowiązującym prawem są bezwzględnym wymogiem, a legalnie działające podmioty podlegają ustawowemu nadzorowi i obowiązkowi rejestracji w CEOTiPUNPUT.  

  • Prowadzimy jednocześnie działalność agencyjną m.in. dla AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A., doradzamy i ubezpieczamy Twój wyjazd, proponując najdogodniejsze warianty. W naszej ofercie poza możliwością zwiększenia sum ubezpieczeń również Ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji i Przerwania imprezy Turystycznej w bardzo atrakcyjnej cenie nie przekraczającej 3,5% kosztów imprezy.
  • Formuła wyjazdów stawia bardzo wysoko potrzeby turystyki poznawczej i towarzyskiej.
  • Bezpieczeństwo przede wszystkim i wysoka jakość za przystępną cenę. Sprawdzona baza noclegowa i sprawdzone trasy przejazdowe.
  • Jesteśmy częścią grupy, integrujemy i bawimy się wspólnie z Wami, dbając czujnie o bezpieczeństwo, sprawną realizację i wyłącznie pozytywne wrażenia. Stwarzamy warunki do budowania wartościowych i trwałych relacji, szanując jednocześnie Waszą prywatność
  • Wszyscy nasi klienci objęci są nagrodowym programem lojalnościowym MOTOloyalty – dającym wymierne korzyści ze stałej współpracy…

Rodzaj wydarzenia

motocyklowa wyprawa turystyczno-podróżnicza, objazdowa północnej części Indii

Data organizacji

1.08.2021 (ND) – 11.08.2021 (SR)

Miejsce organizacji

INDIE, region LADAKH

Transport do miejsca

przelot własny uczestnika

Rodzaj transportu do miejsca

linie lotnicze

Transport w miejscu

motocykle i samochody terenowe

Program ramowy

WARSZAWA wylot – DELHI przylot – lokalny lot do LEH – objazdowo (motocykle): Goma Hanu – Parkachik – Rangdum – Padum – Zanskar Valley –  Chang La Pass – Pangong Lake – Nubra Valley – LEH lokalny lot do DELHI – DELHI wylot – WARSZAWA przylot

Punkty programu

GŁOWNE:

  • Leh
  • Dolina Indusu
  • Buddyjskie klasztory w Dolinie Indusu
  • Dolina Nubry
  • Przełęcz Khardung La – najwyższa dopuszczona do ruchu przełęcz na świecie
  • Przełęcz Chang La
  • Ladakh
  • Dolina Zanskar
  • Rzeka Indus
  • Jezioro Tso Moriri
  • Jezioro Pangong Tso

Program, jak i poszczególne punkty mogą ulec zmianie na skutek nieprzewidzianych warunków drogowych,  nieprzewidzianych utrudnień w miejscach realizacji programu, jak i innych zdarzeń niezależnych od Organizatora.

Łączny dystans

lokalnie (INDIE-LADAKH), objazdowo około 1500 km

Dystans dzienny (min-max)

100 – 300 km

Rodzaj szlaku

złej jakości asfalt (ok. 70%), drogi szutrowe (ok. 30%)

Poziom trudności

wymagający (nie dla początkujących podróżników)

Ilość uczestników (min-max)

7-12

Ilość dób zakwaterowania

10

Cena uczestnictwa

CENA REGULARNA:

  • 2.600 EURO / kierowca, 1 motocykl (stała dla minimum organizacyjnego 7 uczestników)
  • 2.200 EURO / pasażer na motocyklu, lub w samochodzie terenowym (stała dla minimum organizacyjnego 7 uczestników)

DOPŁATA DO POKOJU 1-OSOBOWEGO:

  • 40 EURO/NOC
 

Gwarancja stałej ceny

  • gwarancja ceny dla minimum organizacyjnego 7 uczestników
  • możliwość zorganizowania wyprawy poniżej minimum organizacyjnego 7 uczestników przy akceptacji zmiany ceny przez uczestników
  • zwrot 100% wpłat w przypadku braku minimum organizacyjnego 17 uczestników i braku zgody na zmianę ceny przez uczestników
  • zwrot 100% wpłat w przypadku odwołania imprezy przez organizatora z powodów uniemożliwiających jej realizację

Dodatkowe

  • wymagane ważne prawo jazdy krajowe lub międzynarodowe prawo jazdy
  • rekomendujemy wykupienie dodatkowego, osobistego ubezpieczenie na użytkowanie pojazdów w miejscu docelowym (motocykle) oraz dodatkowego medycznego

Informacje na temat poszczególnych krajów tranzytowych i docelowego dostępne na stronach MSZ:

INFORMACJE O SZCZEPIENIACH:

WIĘCEJ NA BLOGU:

Mapa

Mapa wycieczki

Program

Dzień 1
  • odbiór z lotniska i przewóz do hotelu, odbiór motocykl
  • wieczorna kolacja otwierająca, powitanie uczestników, odprawa organizacyjna
  • wyżywienia w programie -/-/D
  • zakwaterowanie w okolicach LEH
Czas
Trasa WAW-DELHI-LEH

Leh Przylot i odpoczynek

Przylot do Leh. Przejazd do hotelu. Dzień odpoczynku po długim locie i aklimatyzacja. Po południu odwiedzimy lokalny market, pałac oraz Shanti stupę. Powoli będziemy się zapoznawać z lokalymi obyczajami. Jeżeli będziemy się dobrze czuli, zrobimy także wycieczkę do jednego z najpiękniejszych klasztorów w Dolinie Indusu – Thiksey.

Dalej
Dzień 2
  • przejazd na zachód do Kargil
  • postój w wiosce Hanu i Dah, kontakt ze społecznością
  • wyżywienia w programie B/L/D
  • zakwaterowanie w okolicach KARGIL
Czas ok. 10 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 300 km

Leh – Hanu – Dah – Kargil

Ruszamy na zachód – na naszej trasie wioski wspólnoty Drokpa, uważanej za ostatnią rasę Aryjczyków zamieszkujących Dolinę Indusu. Swą rasową odrębność zachowali przez wieki do dziś. Ich kultura i praktyki religijne są bardzo podobne do starożytnej, pre-buddyjskiej religii znanej jako Bon-Chos. W krainie Aryjczyków jest wiele małych wiosek, ale tylko dwie – Dah i Hanu – są otwarte dla turystów.

Dalej
Dzień 3
  • przejazd na południe
  • postój w wiosce pasterce Parkachlik, kontakt ze społecznością
  • wyżywienia w programie B/L/D
  • zakwaterowanie w okolicach RANGDUM
Czas ok. 4 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 150 km

Kargil – Parkachlik – Rangdum

Ruszamy na południe. Będziemy podążać piękną i dziką dolina Suru. TZostawimy za sobą drogi asfaltowe. Dalej trasa będzie prowadziła malowniczymi szutrówkami. Dojedziemy do pasterskiej wioski Parkachik, a następnie do Rangdum.

Dalej
Dzień 4
  • przejazd w kierunku Padum
  • wyżywienia w programie B/L/D
  • zakwaterowanie w okolicach PADUM
Czas ok. 4 godziny (+ postoje)
Trasa ok. 150 km

Rangdum –  Padum

Przez zapierające dech w piersi krajobrazy będziemy wsponać się aż do przełęczy Penzi La położonej na wysokości 4 401 metrów. Następnie odwiedzimy słynny klasztor górski Rangdum. A potem będziemy jechać wzdłuż wielkiego lodowca, który wyznacza początek doliny Zanskar.

Dalej
Dzień 5
  • przejazd w kierunku Lamayuru
  • wyżywienia w programie B/L/D
  • zakwaterowanie w okolicach LAMAYURU
Czas ok. 3 godziny (+ postoje)
Trasa ok. 100 km

Padum – Singi La – SirSir La – Lamayuru

Do odkrywców i pionierów świat należy! Mamy zupełnie nową, jeszcze nie odkrytą przez nas wcześniej (zwyczajnie jej nie było) drogę łączącą Dolinę Zanskar z główną trasą biegnącą przez Ladakh! Jak zapewniają nasi przewodnicy – po południu dotrzemy do Lamayuru –  najstarszego klasztoru w dolinie Indusu. Klasztor dosłownie przylega do skalnej ściany. Widoki rozpościerające się z klasztoru są oszałamiające.

Dalej
Dzień 6
  • poranne modły z mnichami buddyjskimi (dla rannych ptaszków)
  • przejazd doliną Indusu
  • wizyta w klasztorze Archi
  • wieczorny Leh
  • wyżywienia w programie B/L/-
  • zakwaterowanie w okolicach LEH
Czas ok. 3 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 120 km

Lamayuru – Alchi – Leh

Dla tych, którym aktywność „skoro świt” nie straszna – pudża, czyli prawdziwe modły buddyjskich mnichów z bliska! Ruszamy po śniadaniu księżycowym krajobrazem kolorowych skał, wysoko  nad dnem doliny Indusu. Po drodze zatrzymamy się na medytacje w buddyjskim klasztorze Alchi  – jednym z najpiękniejszych w całym regionie. Wieczorem odpoczniemy w Leh, przygotowując się do „wspinaczki”  i zdobycia Chang La – trzeciej najwyższej przełęczy w Himalajach (5360 m n.p.m)!

Dalej
Dzień 7
  • przejazd widokową trasą w kierunku jeziora Tso Moriri
  • wyżywienia w programie B/L/D
  • zakwaterowanie w okolicach TSO MORIRI
Czas ok. 6 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 220 km

Leh – Tso Moriri

Wjeżdżamy w specjalną strefę przygraniczną – będziemy bardzo blisko Chin! Szczyty rozciągające się za Jeziorem Tso Moriri najleżą już do Chin. Dziś zobaczycie pięne,szmaragdowe jeziora i rezerwat ptaków.

Dalej
Dzień 8
  • przejazd poza trasą w kierunku jeziora Pangong Tso
  • wyżywienia w programie B/L/D
  • zakwaterowanie w okolicach PANGONG TSO
Czas ok. 8 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 250 km

Tso Moriri – Pangong Tso

Wisienka na torice dla osób lubiących jazdę poza utartym szlakiem! I dzień łaczący dwa najpiękniejsze jeziora w Ladakhu! Część Jeziora Pangon Tso należy do Chin. Legenda mówi, że Państwo Środka utrzymuje w nim nawet łódź podwodną.

Dalej
Dzień 9
  • przejazd poza trasą w kierunku jeziora Pangong Tso
  • wyżywienia w programie B/L/D
  • zakwaterowanie w okolicach TIRICHA
Czas ok. 6 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 200 km

Pangong Tso – Dolina Nubra

W zależności od warunków pogodowych i poziomu wody w rzekach przejdziemy przez przez przełęcz Wari La lub podążymy drogą wzdłuż rzeki Shyok. Obie trasy są wyjątkowo malownicze i stosunkowo rzadko uczęszczane. To zdecydowanie dzień należący do kategorii “poza utartym szlakiem”.  Po południu dotrzemy do Doliny Nubra i najwyżej położonej pustyni na świecie. Ze względu na bliskość Pakistanu i Chin, dolina ta do niedawna była specjalną strefą wojskową. Teraz jej część jest już otwarta dla turystów, którzy chętnie tu zagladaja ze względu na zapierajace dech w piersi widoki, małe zapomniane wioski i malowniczą polodowcową rzekę. Wieczorem będziemy mieli okazję pojeździć po wydmach najwyższej pustyni świata!

Dalej
Dzień 10
  • przejazd przez przełęcz Khardung La do Leh
  • zwrot motocykli, odpoczynek
  • kolacja pożegnalna w Leh
  • wyżywienia w programie B/L/-
  • zakwaterowanie w okolicach LEH
Czas ok. 4 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 130 km

Dolina Nubra – Khardung La – Leh

Ruszamy po śniadaniu. Z samego rana czeka nas długi, ponad 2 km podjazd na najwyższą dopuszczoną do ruchu przełęcz na świecie – Khardung La (5.602 m n.p.m). To będzie prawdziwa wisienka na naszym torcie! Przekonacie się sami!

Dalej
Dzień 11
  • dowóz na lotnisko
  • podróżowanie powrotne
  • wyżywienia w programie B/-/-
Czas ok. 6 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 100 km

Wylot do Delhi – powrót do Europy

Niestety czas już kończyć i wracać. Wylot z Leh do Delh lokalnymi liniami. Z Delhi najkorzystniejszymi połączeniami do Europy i domów..

Dalej

O cenie

Cena zawiera
  • zakwaterowania w hotelach, pensjonatach w standardzie 3* i namiotach turystycznych z łózkami i łazienkami, w pokojach 2-osobowych
  • udział 24/7 pilota/kierownika/TL wycieczki na całej trasie przejazdowej
  • opieka 24/7 lokalnego pilota indyjskiego
  • opieka lekarza, butle z tlenem (O2) oraz pakiet AMS
  • ubezpieczenie uczestników imprezy turystycznej
  • opłaty na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
  • transfery uczestników (lotniskowe i parkingowe)
  • 1 motocykl  marki Royal Enfield Himalayan
  • samochód serwisowy na całej trasie przejazdu
  • bilety wstępu do atrakcji turystycznych wg RoadBook (wymienionych w GŁÓWNYCH PUNKTACH PROGRAMU)
  • pozwolenie na wjazd na Obszary Chronione, Specjalne i przygraniczne
  • 10 noclegów w hotelach, motelach, pensjonatach o wysokim standardzie BB: pokoje 2- osobowe z wyposażeniem, łazienki, oraz w namiotach turystycznych z łózkami i łazienkami (w miejscach, gdzie brak hoteli)
  • wyżywienie FB zawierające 3 posiłki dziennie w miejscach i wg opisu w PLANIE DNIA (B-śniadanie / L -lunch, lekki obiad / D-kolacja), napoje bezalkoholowe
  • na miejscu — mapy trasy
  • pakiet startowy uczestnika: koszulka okolicznościowa, naklejka
  • foto i wideo-relacja wspólna dla wszystkich uczestników
Cena nie zawiera
  • biletów lotniczych (biletów nie należy rezerwować bez uzgodnienia z Organizatorem. -wymagane potwierdzenie skompletowania grupy i ostateczne terminowe)
  • wizy turystycznej wymaganej w Indiach (wizy organizowane przez uczestników indywidualnie na podstawie wskazówek Organizatora)
  • paliwa do motocykli (około 100-150 USD)
  • kosztów napraw jakichkolwiek uszkodzeń w motocyklach
  • opłat za prysznic z gorąca wodą
  • napoi
  • wyżywienia w LEH, poza śniadaniami
  • napiwków (około 60 usd) i innych lokalnych
  • ubezpieczeń dodatkowych uczestników poza ubezpieczeniem uczestników imprezy turystycznej w ramach umowy generalnej

Rezerwacje

System rezerwacyjny nie został jeszcze włączony dla tej oferty. Przyczyną mogą być trwające prace nad ofertą, planowane zmiany w ofercie, lub ostatecznie niezatwierdzony jeszcze termin jej realizacji. Interesuje Cię ta propozycja? Skontaktuj się z nami.

Zarezerwuj już teraz