LADAKH, ZANSKAR I NAJWYŻSZE PRZEŁĘCZE HIMALAJÓW Z SIEDZEŃ ROYAL ENFIELD HIMALAYAN (SIERPIEŃ

[2108-1]
Termin

Terminy

01/08/2021
Cena

Cena

2600 €
Dystans KM

Dystans

~ 1500km
Formuła

Formuła

motorcycle

Szczegóły wydarzenia

Opis
Opis
Mapa
Mapa
Plan
Program
Galeria
Galeria
O cenie
O cenie
Rezerwacje
Rezerwacje

Wstęp

Kraina wysokich przełęczy z zachowanymi śladami bytności człowieka z czasów neolitu… Historyczny Tybet Zachodni, zwany Małym Tybetem… Przepiękny kawałek Azji pomiędzy głównym pasmem Himalajów a górami Karakorum – Ladakh bo o nim słów kilka – region administracyjny Indii w górnym biegu rzeki Indus, w granicach Dżammu i Kaszmir. A nieco na południe, w kierunku granicy z Pakistanem, jakoby przedłużenie – bajkowe góry i doliny Zanskar. Widoki, jakich nigdzie indziej nie da się ujrzeć, emocje jakich nigdzie indziej nie da się poczuć.

Zorganizowana w czasie 11 dni, turystyczna przygoda pośród surowych i pięknych zarazem krajobrazów najwyższych gór świata, prawdziwy „roller coster” z przejezdnymi przełęczami na wysokości ponad 5000 m n.p.m , głębokimi wąwozami, w kontakcie bezpośrednim z naturą i tybetańską kulturą.

Opis

CZYM JEST TA OFERTA?

Jest wyjazdem turystycznym, z definicji nastawionym na poznanie kraju, ciekawych miejsc i lokalnej kultury. Nie ma w wydarzeniu elementów wyczynu, w tym rywalizacji i współzawodnictwa. Uczestnicy podróżują w grupie, spędzają czas w grupie i wzajemnie się wspierają.

Dlaczego Ledakh i Zanskar?

Ledakh przez wieki stanowił niezależne królestwo pod silnym wpływem Tybetu, zachowując jednocześnie odrębną tożsamość i tradycje. Należy do najwyżej położonych, a zamieszkałych miejsc na Ziemi, ze stalicą w Leh – położonym na wysokości 3600 m n.p.m. Zamieszkiwany przez potomków Tybetańczyków, którzy przywędrowali tutaj ponad tysiąc lat temu i od tego czasu niewiele się zmieniło, co sprawia, że uznawany jest za jedno z najlepszych miejsc na świecie, w którym poznać można pierwotną kulturę tybetańską.

Spora część krainy to Góry Zaskar (Zanskar) należące do Himalajów – prawdziwa mozaika barw i kształtów przyciągająca globtroterów z całego świata. Choć niemal w całości Ladakh jest suchą i surową krainą, z pustynnymi terenami, na których w ciągu dnia palące
słońce oświetla księżycowe krajobrazy, a w nocy przenikliwy chłód potrafi dawać się we znaki, to tutaj właśnie wrośnięte w krajobrazy skalne buddyjskie świątynie, rzeczki, rzeki, jeziora, wydmy, wielbłądy, jaki, owce i zapomniane przez świat miejsca, w których od wieków żyją ludzie. CZYTAJ WIĘCEJ NA NASZYM BLOGU…

JAKI JEST PLAN W SKRÓCIE?

Rozpoczynamy w Leh, dokąd dotrzemy połączeniem z Delhi. Tutaj czekają na nas motocykle, samochód serwisowo-bagażowy, obsługa i lokalny przewodnik. Zobaczymy najciekawsze zakątki regionu Ladakh. Odwiedzimy najpiękniejsze buddyjskie klasztory doliny Indusu. Zasmakujemy motocyklowego „roller costera” w najwyższych górach świata. Odwiedzimy malownicze jeziora Pangong Tso i Tso Moriri. Podczas podróży kilka razy pokonamy przełęcze położone powyżej 5000 m npm. Wisienką na torcie będzie najwyższa dopuszczona do ruchu kołowego przełęcz na świecie – Khardung La! Odwiedzimy też bajkową dolinę Zanskaru. Po raz pierwszy będziemy mieli okazję wyjechać z tej doiny nową drogą, którą otoworzono dla ruchu publicznego w 2020 roku! Jak na ten rejon świata przystało – wszystkie będziemy jeździć na Royal Enfieldach.

DLA KOGO WYJAZD?

Oferta przede wszystkim dla miłośników wypraw podróżniczych w grupie (wypraw pozbawionych luksusu, z pewną dozą nieprzewidywalności, acz z kontrolowanym marginesem ryzyka), miłośników zróżnicowanych krajobrazów, azjatyckiej przyrody i pogody, pozostałości starożytnej kultury i architektury, zdaniem – oferta dla wszystkich, którzy chcą spędzić kilkanaście dni ekscytującej wyprawy po najdalej wysuniętej na północ części Indii. Przewidziana w korzystnym turystycznie – dla tej destynacji – okresie sierpnia, pozwoli na wykorzystanie najdogodniejszych warunków pogodowych do spędzenia czasu,  zebranie przepięknych wspomnień, relacji foto i wideo.

CO WYRÓŻNIA NASZĄ PROPOZYCJĘ?

Ofert podobnych znaleźć można kilka. Spośród wszystkich dostępnych naszą wyróżniają:

  • nie jest ofertą „niskobudżetową” – zaspokaja potrzeby podróżowania i spędzania czasu w warunkach wysoce komfortowych
  • wysoka gwarancja ubezpieczeniowa Organizatora i wysoka suma ubezpieczenia podróżnych w ramach organizacji
  • opieka 24/7 pilota-kierownika wyprawy i doświadczonego motocyklisty
  • opieka 24/7 pilota lokalnego, anglo-języcznego w czasie całej realizacji planu wyprawy
  • wyprawa w szczegółowo zaplanowanych ramach programowych, bez utraty cennego czasu na niezaplanowane działania
  • wynajęte motocykle są w pełnej dyspozycji uczestnika przez czas podróży
  • samochód serwisowy asekuracji technicznej i przewozu bagaży wzdłuż zaplanowanej trasy, mechanik i części zamienne

DLACZEGO WŁAŚNIE Z NAMI?

Propozycja wyjazdu przygotowana we współpracy z Partnerem i formalnym Organizatorem Wyprawy Turystycznej, jak w temacie – ALEKSANDRA TRZASKOWSKA TYLKO DLA ORLIC

Zawsze pytaj organizatora, czy posiada odpowiednie zezwolenia i gwarancje, które zgodnie z obowiązującym prawem są bezwzględnym wymogiem, a legalnie działające podmioty podlegają ustawowemu nadzorowi i obowiązkowi rejestracji w CEOTiPUNPUT.  

  • Prowadzimy jednocześnie działalność agencyjną m.in. dla AXA Ubezpieczenia Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A., doradzamy i ubezpieczamy Twój wyjazd, proponując najdogodniejsze warianty. W naszej ofercie poza możliwością zwiększenia sum ubezpieczeń również Ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji i Przerwania imprezy Turystycznej w bardzo atrakcyjnej cenie nie przekraczającej 3,5% kosztów imprezy.
  • Formuła wyjazdów stawia bardzo wysoko potrzeby turystyki poznawczej i towarzyskiej.
  • Bezpieczeństwo przede wszystkim i wysoka jakość za przystępną cenę. Sprawdzona baza noclegowa i sprawdzone trasy przejazdowe.
  • Jesteśmy częścią grupy, integrujemy i bawimy się wspólnie z Wami, dbając czujnie o bezpieczeństwo, sprawną realizację i wyłącznie pozytywne wrażenia. Stwarzamy warunki do budowania wartościowych i trwałych relacji, szanując jednocześnie Waszą prywatność
  • Wszyscy nasi klienci objęci są nagrodowym programem lojalnościowym MOTOloyalty – dającym wymierne korzyści ze stałej współpracy…

Rodzaj wydarzenia

motocyklowa wyprawa turystyczno-podróżnicza, objazdowa północnej części Indii

Data organizacji

1.08.2021 (ND) – 11.08.2021 (SR)

Miejsce organizacji

INDIE, region LADAKH

Transport do miejsca

przelot własny uczestnika

Rodzaj transportu do miejsca

linie lotnicze

Transport w miejscu

motocykle i samochody terenowe

Program ramowy

WARSZAWA wylot – DELHI przylot – lokalny lot do LEH – objazdowo (motocykle): Goma Hanu – Parkachik – Rangdum – Padum – Zanskar Valley –  Chang La Pass – Pangong Lake – Nubra Valley – LEH lokalny lot do DELHI – DELHI wylot – WARSZAWA przylot

Punkty programu

GŁOWNE:

  • Leh
  • Dolina Indusu
  • Buddyjskie klasztory w Dolinie Indusu
  • Dolina Nubry
  • Przełęcz Khardung La – najwyższa dopuszczona do ruchu przełęcz na świecie
  • Przełęcz Chang La
  • Ladakh
  • Dolina Zanskar
  • Rzeka Indus
  • Jezioro Tso Moriri
  • Jezioro Pangong Tso

Program, jak i poszczególne punkty mogą ulec zmianie na skutek nieprzewidzianych warunków drogowych,  nieprzewidzianych utrudnień w miejscach realizacji programu, jak i innych zdarzeń niezależnych od Organizatora.

Łączny dystans

lokalnie (INDIE-LADAKH), objazdowo około 1500 km

Dystans dzienny (min-max)

100 – 300 km

Rodzaj szlaku

złej jakości asfalt (ok. 70%), drogi szutrowe (ok. 30%)

Poziom trudności

wymagający (nie dla początkujących podróżników)

Ilość uczestników (min-max)

7-12

Ilość dób zakwaterowania

10

Cena uczestnictwa

CENA REGULARNA:

  • 2.600 EURO / kierowca, 1 motocykl (stała dla minimum organizacyjnego 7 uczestników)
  • 2.200 EURO / pasażer na motocyklu, lub w samochodzie terenowym (stała dla minimum organizacyjnego 7 uczestników)

DOPŁATA DO POKOJU 1-OSOBOWEGO:

  • 40 EURO/NOC
 

Gwarancja stałej ceny

  • gwarancja ceny dla minimum organizacyjnego 7 uczestników
  • możliwość zorganizowania wyprawy poniżej minimum organizacyjnego 7 uczestników przy akceptacji zmiany ceny przez uczestników
  • zwrot 100% wpłat w przypadku braku minimum organizacyjnego 17 uczestników i braku zgody na zmianę ceny przez uczestników
  • zwrot 100% wpłat w przypadku odwołania imprezy przez organizatora z powodów uniemożliwiających jej realizację

Dodatkowe

  • wymagane ważne prawo jazdy krajowe lub międzynarodowe prawo jazdy
  • rekomendujemy wykupienie dodatkowego, osobistego ubezpieczenie na użytkowanie pojazdów w miejscu docelowym (motocykle) oraz dodatkowego medycznego

Informacje na temat poszczególnych krajów tranzytowych i docelowego dostępne na stronach MSZ:

INFORMACJE O SZCZEPIENIACH:

WIĘCEJ NA BLOGU:

Mapa

Mapa wycieczki

Program

Dzień 1
  • odbiór z lotniska i przewóz do hotelu, odbiór motocykl
  • wieczorna kolacja otwierająca, powitanie uczestników, odprawa organizacyjna
  • wyżywienia w programie -/-/D
  • zakwaterowanie w okolicach LEH
Czas
Trasa WAW-DELHI-LEH

Leh Przylot i odpoczynek

Przylot do Leh. Przejazd do hotelu. Dzień odpoczynku po długim locie i aklimatyzacja. Po południu odwiedzimy lokalny market, pałac oraz Shanti stupę. Powoli będziemy się zapoznawać z lokalymi obyczajami. Jeżeli będziemy się dobrze czuli, zrobimy także wycieczkę do jednego z najpiękniejszych klasztorów w Dolinie Indusu – Thiksey.

Dalej
Dzień 2
  • przejazd na zachód do Kargil
  • postój w wiosce Hanu i Dah, kontakt ze społecznością
  • wyżywienia w programie B/L/D
  • zakwaterowanie w okolicach KARGIL
Czas ok. 10 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 300 km

Leh – Hanu – Dah – Kargil

Ruszamy na zachód – na naszej trasie wioski wspólnoty Drokpa, uważanej za ostatnią rasę Aryjczyków zamieszkujących Dolinę Indusu. Swą rasową odrębność zachowali przez wieki do dziś. Ich kultura i praktyki religijne są bardzo podobne do starożytnej, pre-buddyjskiej religii znanej jako Bon-Chos. W krainie Aryjczyków jest wiele małych wiosek, ale tylko dwie – Dah i Hanu – są otwarte dla turystów.

Dalej
Dzień 3
  • przejazd na południe
  • postój w wiosce pasterce Parkachlik, kontakt ze społecznością
  • wyżywienia w programie B/L/D
  • zakwaterowanie w okolicach RANGDUM
Czas ok. 4 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 150 km

Kargil – Parkachlik – Rangdum

Ruszamy na południe. Będziemy podążać piękną i dziką dolina Suru. TZostawimy za sobą drogi asfaltowe. Dalej trasa będzie prowadziła malowniczymi szutrówkami. Dojedziemy do pasterskiej wioski Parkachik, a następnie do Rangdum.

Dalej
Dzień 4
  • przejazd w kierunku Padum
  • wyżywienia w programie B/L/D
  • zakwaterowanie w okolicach PADUM
Czas ok. 4 godziny (+ postoje)
Trasa ok. 150 km

Rangdum –  Padum

Przez zapierające dech w piersi krajobrazy będziemy wsponać się aż do przełęczy Penzi La położonej na wysokości 4 401 metrów. Następnie odwiedzimy słynny klasztor górski Rangdum. A potem będziemy jechać wzdłuż wielkiego lodowca, który wyznacza początek doliny Zanskar.

Dalej
Dzień 5
  • przejazd w kierunku Lamayuru
  • wyżywienia w programie B/L/D
  • zakwaterowanie w okolicach LAMAYURU
Czas ok. 3 godziny (+ postoje)
Trasa ok. 100 km

Padum – Singi La – SirSir La – Lamayuru

Do odkrywców i pionierów świat należy! Mamy zupełnie nową, jeszcze nie odkrytą przez nas wcześniej (zwyczajnie jej nie było) drogę łączącą Dolinę Zanskar z główną trasą biegnącą przez Ladakh! Jak zapewniają nasi przewodnicy – po południu dotrzemy do Lamayuru –  najstarszego klasztoru w dolinie Indusu. Klasztor dosłownie przylega do skalnej ściany. Widoki rozpościerające się z klasztoru są oszałamiające.

Dalej
Dzień 6
  • poranne modły z mnichami buddyjskimi (dla rannych ptaszków)
  • przejazd doliną Indusu
  • wizyta w klasztorze Archi
  • wieczorny Leh
  • wyżywienia w programie B/L/-
  • zakwaterowanie w okolicach LEH
Czas ok. 3 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 120 km

Lamayuru – Alchi – Leh

Dla tych, którym aktywność „skoro świt” nie straszna – pudża, czyli prawdziwe modły buddyjskich mnichów z bliska! Ruszamy po śniadaniu księżycowym krajobrazem kolorowych skał, wysoko  nad dnem doliny Indusu. Po drodze zatrzymamy się na medytacje w buddyjskim klasztorze Alchi  – jednym z najpiękniejszych w całym regionie. Wieczorem odpoczniemy w Leh, przygotowując się do „wspinaczki”  i zdobycia Chang La – trzeciej najwyższej przełęczy w Himalajach (5360 m n.p.m)!

Dalej
Dzień 7
  • przejazd widokową trasą w kierunku jeziora Tso Moriri
  • wyżywienia w programie B/L/D
  • zakwaterowanie w okolicach TSO MORIRI
Czas ok. 6 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 220 km

Leh – Tso Moriri

Wjeżdżamy w specjalną strefę przygraniczną – będziemy bardzo blisko Chin! Szczyty rozciągające się za Jeziorem Tso Moriri najleżą już do Chin. Dziś zobaczycie pięne,szmaragdowe jeziora i rezerwat ptaków.

Dalej
Dzień 8
  • przejazd poza trasą w kierunku jeziora Pangong Tso
  • wyżywienia w programie B/L/D
  • zakwaterowanie w okolicach PANGONG TSO
Czas ok. 8 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 250 km

Tso Moriri – Pangong Tso

Wisienka na torice dla osób lubiących jazdę poza utartym szlakiem! I dzień łaczący dwa najpiękniejsze jeziora w Ladakhu! Część Jeziora Pangon Tso należy do Chin. Legenda mówi, że Państwo Środka utrzymuje w nim nawet łódź podwodną.

Dalej
Dzień 9
  • przejazd poza trasą w kierunku jeziora Pangong Tso
  • wyżywienia w programie B/L/D
  • zakwaterowanie w okolicach TIRICHA
Czas ok. 6 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 200 km

Pangong Tso – Dolina Nubra

W zależności od warunków pogodowych i poziomu wody w rzekach przejdziemy przez przez przełęcz Wari La lub podążymy drogą wzdłuż rzeki Shyok. Obie trasy są wyjątkowo malownicze i stosunkowo rzadko uczęszczane. To zdecydowanie dzień należący do kategorii “poza utartym szlakiem”.  Po południu dotrzemy do Doliny Nubra i najwyżej położonej pustyni na świecie. Ze względu na bliskość Pakistanu i Chin, dolina ta do niedawna była specjalną strefą wojskową. Teraz jej część jest już otwarta dla turystów, którzy chętnie tu zagladaja ze względu na zapierajace dech w piersi widoki, małe zapomniane wioski i malowniczą polodowcową rzekę. Wieczorem będziemy mieli okazję pojeździć po wydmach najwyższej pustyni świata!

Dalej
Dzień 10
  • przejazd przez przełęcz Khardung La do Leh
  • zwrot motocykli, odpoczynek
  • kolacja pożegnalna w Leh
  • wyżywienia w programie B/L/-
  • zakwaterowanie w okolicach LEH
Czas ok. 4 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 130 km

Dolina Nubra – Khardung La – Leh

Ruszamy po śniadaniu. Z samego rana czeka nas długi, ponad 2 km podjazd na najwyższą dopuszczoną do ruchu przełęcz na świecie – Khardung La (5.602 m n.p.m). To będzie prawdziwa wisienka na naszym torcie! Przekonacie się sami!

Dalej
Dzień 11
  • dowóz na lotnisko
  • podróżowanie powrotne
  • wyżywienia w programie B/-/-
Czas ok. 6 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 100 km

Wylot do Delhi – powrót do Europy

Niestety czas już kończyć i wracać. Wylot z Leh do Delh lokalnymi liniami. Z Delhi najkorzystniejszymi połączeniami do Europy i domów..

Dalej

O cenie

Cena zawiera
  • zakwaterowania w hotelach, pensjonatach w standardzie 3* i namiotach turystycznych z łózkami i łazienkami, w pokojach 2-osobowych
  • udział 24/7 pilota/kierownika/TL wycieczki na całej trasie przejazdowej
  • opieka 24/7 lokalnego pilota indyjskiego
  • opieka lekarza, butle z tlenem (O2) oraz pakiet AMS
  • ubezpieczenie uczestników imprezy turystycznej
  • opłaty na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
  • transfery uczestników (lotniskowe i parkingowe)
  • 1 motocykl  marki Royal Enfield Himalayan
  • samochód serwisowy na całej trasie przejazdu
  • bilety wstępu do atrakcji turystycznych wg RoadBook (wymienionych w GŁÓWNYCH PUNKTACH PROGRAMU)
  • pozwolenie na wjazd na Obszary Chronione, Specjalne i przygraniczne
  • 10 noclegów w hotelach, motelach, pensjonatach o wysokim standardzie BB: pokoje 2- osobowe z wyposażeniem, łazienki, oraz w namiotach turystycznych z łózkami i łazienkami (w miejscach, gdzie brak hoteli)
  • wyżywienie FB zawierające 3 posiłki dziennie w miejscach i wg opisu w PLANIE DNIA (B-śniadanie / L -lunch, lekki obiad / D-kolacja), napoje bezalkoholowe
  • na miejscu — mapy trasy
  • pakiet startowy uczestnika: koszulka okolicznościowa, naklejka
  • foto i wideo-relacja wspólna dla wszystkich uczestników
Cena nie zawiera
  • biletów lotniczych (biletów nie należy rezerwować bez uzgodnienia z Organizatorem. -wymagane potwierdzenie skompletowania grupy i ostateczne terminowe)
  • wizy turystycznej wymaganej w Indiach (wizy organizowane przez uczestników indywidualnie na podstawie wskazówek Organizatora)
  • paliwa do motocykli (około 100-150 USD)
  • kosztów napraw jakichkolwiek uszkodzeń w motocyklach
  • opłat za prysznic z gorąca wodą
  • napoi
  • wyżywienia w LEH, poza śniadaniami
  • napiwków (około 60 usd) i innych lokalnych
  • ubezpieczeń dodatkowych uczestników poza ubezpieczeniem uczestników imprezy turystycznej w ramach umowy generalnej

Rezerwacje

System rezerwacyjny został wyłączony dla tej oferty. Przyczyną mogą być trwające prace nad ofertą, planowane zmiany, lub ostatecznie niezatwierdzony termin jej realizacji. Interesuje Cię ta propozycja? Skontaktuj się z nami.

Zarezerwuj już teraz