MOTOCYKLOWY NORDKAPP VIA LOFOTEN, ATLANTIC ROAD, TROLLSTIGEN & GEIRANGER

[NO-2W-1-06-24]
Termin

Terminy

14/06/2024
Cena

Cena

2100 €
Dystans KM

Dystans

~ 5500km
Formuła

Formuła

motorcycle

Szczegóły wydarzenia

Opis
Opis
Mapa
Mapa
Plan
Program
Galeria
Galeria
O cenie
O cenie
Rezerwacje
Rezerwacje

Wstęp

Miejsce na dalekiej Północy, w którym mieszają się wody Oceanu Atlantyckiego i Oceanu Arktycznego…. Przylądek Północny w surowej Norwegii. To tutaj, przez okres dwóch i pół miesiąca słońce nie zachodzi wcale.  Niewiele jest atrakcji, które cieszyłyby się taką sławą. I choć nie leży bynajmniej w środku Europy i dotrzeć tu niełatwo, co roku odwiedza go ponad 200 tysięcy turystów…

 

Wyprawa prawie ekspedycyjna…prawie, bo z zakwaterowaniem w łóżkach hotelowych, z posiłkami przy stole, z elementami rekreacyjnej wycieczki krajobrazowej. Celem głównym jest punkt widokowy na Przylądku Północnym w Norwegii, a w drodze kilka cudów natury i architektury. Wyprawa dla prawdziwych globtroterów… pozbawiona wielkich wygód… raczej surowa, jak surowe tereny, po których przebiega… rzec można wyprawa dla wytrwałych… 12 dni na lądzie o surowych i zmiennych warunkach, ponad 5500 km na kołach, długie i wymagające odcinki dzienne, za to widoki rekompensujące wszelkie trudy.     

Opis

SPECYFIKACJA SZCZEGÓŁOWA OFERTY

RODZAJ WYDARZENIA: motocyklowa wyprawa objazdowa

DATY ORGANIZACJI: 

    • FIX: 14.06 (PT) – 27.06.2024 (CZ)
    • FLEX: dowolna data dla rezerwacji grupowych (≥ 8 uczestników) z wyprzedzeniem min. 6 miesięcy 

MIEJSCE ORGANIZACJI: Polska – Szwecja – Finlandia – Norwegia

ŚRODEK TRANSPORTU:

  • TRANSPORT DO MIEJSCA ORGANIZACJI: dojazd/powrót własny uczestników do miejsca rozpoczęcia/zakończenia (przystań promowa Gdańsk)
  • RODZAJ TRANSPORTU DO MIEJSCA ORGANIZACJI: motocykl uczestnika
  • TRANSPORT W MIEJSCU: 
    • DROGI: własny środek transportu uczestnika – motocykl
    • MORZE: promy pasażerskie

PROGRAM RAMOWY:

  • 3 dni drogami Szwecji  z portu Nynashamn do NordKapp
  • 9 dni drogami Norwegii Zachodniej z NordKapp, przez Lofoty, Drogę Atlantycką, Drogę Trolli do Geiranger (w tym 1 dzień przerwy okolice NordKapp, 1 dzień przerwy Archipelag Lofoty)
  • 2 noce tranzytowe prom Gdańsk-Nynashamn-Gdańsk

PUNKTY PROGRAMU:

POLSKA-SZWECJA

  • przeprawa promem Gdańsk – Nynäshamn – Gdańsk

NORWEGIA

  • Przylądek Północny NordKapp
  • droga E10 i Lofoty
  • przeprawa promowa Moskenes – Bodo
  • odcinek drogi 64 – Droga Atlantycka
  • Droga Trolli
  • Geiranger

Program, jak i poszczególne punkty mogą ulec zmianie na skutek nieprzewidzianych warunków drogowych,  nieprzewidzianych utrudnień w miejscach realizacji programu, jak i innych zdarzeń niezależnych od Organizatora.

ŁĄCZNY DYSTANS: ok. 9500 km (ok. 5.500 drogami lądowymi, pozostałe drogi morskie) 

DYSTANS DZIENNY (min-max): 350km – 800km

RODZAJ SZLAKU:

  • drogi asfaltowe w terenie płaskim i górzystym
  • szlaki wodne / promowe

POZIOM TRUDNOŚCI: 7/10 średni, wysoki (trasa dla motocyklisty z doświadczeniem min. 3 lata/10.000 km, długie i męczące, w zmiennych warunkach atm. odcinki dzienne)

LICZEBNOŚĆ GRUPY (min-max): 8-16

DODATKOWE:

  • PLAN WYCIECZKI opisany ofertą podlega aktualizacji każdorazowo przed rozpoczęciem imprezy dla warunków terytorialnych, pogodowych i innych mających wpływ na możliwość jego realizacji.
  • Informacje na temat poszczególnych krajów tranzytowych i docelowego dostępne na stronach MSZ:

DOKUMENTY DO POBRANIA: Dokumenty do pobrania w zakładce INFORMACJE

 
 
 
UZUPEŁNIAJĄCO

CZYM I DLA KOGO PROPOZYCJA?

NordKapp… 

Dach Świata – tak nazywają go podróżnicy toczący ze sobą niekończące się spory o prawowitego właściciela tego zaszczytnego tytułu. Nie jest z pewnością najprzyjaźniejszym i najłatwiejszym do odwiedzenia miejscem na świecie. Oczom zdobywców przybyłych na Przylądek Północy ukazują się surowe i strome klify, znikoma roślinność i bezkres morza. W eksponowanym miejscu stoi charakterystyczny stalowy globus, zdobiący punkt widokowy, będący symbolem tego miejsca. Tutaj właśnie przyjeżdżają podróżnicy, jak do mekki. Tutaj i my postawimy swoje stopy, dowożąc je naszymi motocyklami.

W drodze powrotnej nie zabraknie wrażeń, jakie robią cuda natury półwyspu skandynawskiego po zachodniej jego stronie:

  • położone za kołem podbiegunowym, wyrastające z wody góry, ogrzewane ciepłymi prądami zatokowymi,  o malowniczych plażach – archipelag Lofoty
  • wijąca się po archipelagu kilku małych wysp i szkierów w zatoce Hustadvika, przy odsłoniętej część Morza Norweskiego, uchodząca za najpiękniejszą świata – Droga Atlantycka (Atlanterhavsvegen) na trasie drogi 64
  • znajdująca się w okolicach Åndalsnes tzw. Trollveggen (Ściana Trolli) – najwyższa pionowa ściana w Europie, o wysokości ponad 1200m, przewieszona miejscami do 50m względem podstawy, to miejsce gdzie tworzyła się historia wspinaczki
  • również w okolicach Åndalsnes tzw. Trollstigen (Droga Trolli) – droga wybudowana w latach 30-tych ubiegłego stulecia, wspinająca się na płaskowyż za masywem górskim zawierającym ścianę Trolli, znana jest ze swojej malowniczości i dużej liczby ostrych skrętów po 180 stopni
  • prawie na koniec król wszystkich fiordów – Geiranger – wpisany na listę UNESCO, z najbardziej idyllicznym krajobrazem i jednocześnie najbardziej niebezpiecznym obszarem w całej Norwegii, zagrożonym ponad 70 metrowym tsunami po oderwaniu się w przyszłości jednego z fragmentów nawisu skalnego, co niewątpliwie kiedyś nastąpi

Nacisk w organizacji wyprawy położony został na wyznaczenie możliwie najkrótszej trasy z możliwie najmniejszą ilością przystanków do osiągnięcia głównego celu (Przylądka Północnego) oraz dobór trasy powrotnej z wybranymi miejscami o dużej atrakcyjności turystycznej, zapewnieniu równowagi pomiędzy czasem podróżowania, a czasem spędzanym stacjonarnie oraz stworzeniu warunków do nawiązania dobrych relacji pomiędzy uczestnikami, przy jednoczesnej dbałości o zachowanie oczekiwanej prywatności.. Jest równocześnie wyjazdem turystycznym, z definicji nastawionym na poznanie kraju, ciekawych miejsc i lokalnej kultury. Zakwaterowanie w hotelach, motelach, pensjonatach i ciepłych kempingach, przynajmniej jeden posiłek przy stole dziennie, czynią z wyjazdu względnie komfortowy.

Jest też kolejnym wyjazdem z realizowanych w tej destynacji w formule objazdowej, formie motocyklowej i caravaningowej (zobacz również propozycję wyprawy camperami TUTAJ). Uczestnicy podróżują w grupie, spędzają czas zorganizowany pod opieką pilota/opiekuna, a wolny według własnych preferencji, dbają o dobre relacje i wzajemnie się wspierają. 

Propozycja odpowiednia dla wszystkich, którzy znajdującą w sobie ducha i zacięcie podróżnika, marzą o dalekich podróżach, a nie dysponują odpowiednim doświadczeniem i czasem niezbędnym do dobrego zorganizowania tego typu wyjazdu. Dla wszystkich, którzy czują się zdecydowanie bardziej komfortowo w asyście kogoś, kto poprowadzi, doradzi, pomoże, zorganizuje, skomunikuje, dosłownie – wyręczy i pozwoli cieszyć się czasem i miejscem, pozwoli w pełni się zrelaksować przejmując nudne i pracochłonne zadania organizacyjne. 

OBEJRZYJ WIDEO Z NASZYCH PODRÓŻY NA NORDKAPP

 

JAKI JEST PLAN W SKRÓCIE?

Rozpoczynamy i kończymy grupową organizację w Gdańsku, na przystani promowej PŻB Polferries. Wypływamy z Gdańska w piątek ok. godz. 18:00 promem do Nynäshamn w Szwecji, spotykając się 2 godziny wcześniej na odprawie z Pilotem. Rejs trwa około 18 godzin. Z Nynäshamn 3 długie dni tranzytowe do Nordkapp. Na Przylądku Północnym zakwaterujemy się na 2 noce, dając szansę pogodzie sprawić nam miłą niespodziankę odpowiednio długim oknem pogodowym. Kolejne 8 dni to prawdziwy raj dla duszy i wszechobecne, idylliczne krajobrazy. W drodze, w planie same perełki zachodniej Skandynawii: Narvik, Lofoty, Trondheim, Droga Atlantycka, Trollstigen, Andalsnes, Geirangerfiord, Rondane. Wracamy drogą morską, wypływamy z Nynäshamn w poniedziałek ok. godz. 18:00, dopływamy do Gdańska w czwartek ok. godz. 12:00 , kończąc jednocześnie naszą przygodę

 

DLACZEGO Z NAMI, CO WYRÓŻNIA OFERTĘ?

  • ORGANIZATOR TURYSTYCZNY – jesteśmy legalnie działającymi organizatorami turystyki, zarejestrowanymi w Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych (CEOTiPUNPUT) więc Twój wyjazd jest zabezpieczony całkowicie i w dwóch filarach: za pomocą gwarancji ubezpieczeniowych udzielnych nam przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe oraz przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
  • UBEZPIECZENIA PODRÓŻNE – w ramach zawartej z nami umowy otrzymujesz w cenie każdej imprezy turystycznej i odpowiednio do destynacji pakiet ubezpieczeń podróżnych w przedmiocie: Kosztów Leczenia i Pomocy Assistance (KL), Kosztów Ratownictwa (KR), Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW), Odpowiedzialności Cywilnej (OC) – szczegóły w umowie o udział w imprezie turystycznej i OWU zawartego ubezpieczenia
  • UBEZPIECZENIA KOSZTÓW REZYGNACJI – w naszej ofercie poza możliwością zwiększenia sum ubezpieczeń również możliwość Ubezpieczenia Kosztów Rezygnacji i Przerwania imprezy Turystycznej
  • INTEGRACJA I RELACJE –  jesteśmy częścią grupy, integrujemy i bawimy się wspólnie z Wami, dbając czujnie o bezpieczeństwo, sprawną realizację i wyłącznie pozytywne wrażenia. Stwarzamy warunki do budowania wartościowych i trwałych relacji, szanując jednocześnie Waszą prywatność.
  • PROGRAM LOJALNOŚCIOWY – wszyscy nasi klienci objęci są nagrodowym programem lojalnościowym MOTOloyalty – dającym wymierne korzyści ze stałej współpracy…

Ofert podobnych znaleźć można kilka. Spośród wszystkich dostępnych naszą wyróżniają:

  • JAKOŚĆ PREMIUM za przystępną cenę – nie jest ofertą budżetową, zapewniamy podwyższony standard obsługi i bytowy w miejscu organizacji
  • PODRÓŻE W GRUPACH – adresatami oferty i potencjalnymi uczestnikami są osoby świadome i zdecydowane na podróże w grupach i przy wsparciu/pod opieką organizatora
  • MIEJSCA NOCLEGOWE – miejsca noclegowe zawsze w wysokim standardzie są starannie wybrane, większość stanowi naszą stałą bazę
  • OPIEKUN Z DOŚWIADCZENIEM – opieka 24/7 doświadczonego i zawodowego pilota-kierownika wycieczki, ze znajomością języka obcego, ze znajomością tras i miejsc ujętych w programie
  • ASYSTENT PODRÓŻY HOT-LINE – komunikator umożliwiający stały kontakt 24/7 z zespołem organizatora na co najmniej 1 miesiąc przed datą wyjazdu
  • USŁUGA W PODRÓŻY  – ad hoc organizacja czasu wolnego, wycieczek fakultatywnych, transportu lokalnego na życzenie uczestnika w czasie trwania wycieczki
  • DOPRACOWANY PLAN I PROGRAM  – formuła wyjazdów stawia bardzo wysoko potrzeby turystyki poznawczej i towarzyskiej, podróż w szczegółowo zaplanowanych ramach programowych, przy dużej intensyfikacji zróżnicowanych tematycznie punktów programu, bez utraty cennego czasu na niezaplanowane działania.

Mapa

Mapa wycieczki

Program

DZIEŃ 1
POLSKA: Gdańsk SZWECJA: Nynäshamn

PLAN DNIA:

  • kompletacja grupy i odprawa pilota – okolice nabrzeża portowego Grańsk PŻB Polferries
  • nocny rejs Polferries Gdańsk (18:00) – Nynäshamn (12:00)
  • spotkanie integracyjne w restauracji promowej
  • wyżywienie: -/-/D
  • zakwaterowanie: miejsca sypialne w przedziałach 4-osobowych, nocny prom Gdańsk-Nynäshamn
Czas ok. 18 godzin rejs nocny
Trasa PROM

Spotykamy się w wyznaczonym miejscu w okolicach przystani promowej PŻB Polferries w Gdańsku około godziny 16:00. O godz. 18:00 odpływa prom, którym popłyniemy do Nynäshamn w Szwecji. Mamy przed sobą 18 godzin wspólnego żeglowania i czas na poznanie.   

Dalej
DZIEŃ 2
SZWECJA: Nynäshamn -> Söråker

PLAN DNIA:

  • rejs promem, śniadanie w restauracji promowej
  • przejazd drogą krajową E4 w okolice Söråker
  • wyżywienie: B/-/-
  • zakwaterowanie: w okolicach Sundsvall-Söråker
Czas ok. 6 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 470 km

Przybijamy do nabrzeża promowego w Szwecji około godziny 12:00. Rozładunek i organizacja wyjazdu z portu zajmie nam około godziny. Zaplanowany na dziś odcinek przejazdowy to niespełna 500 km drogą krajową E4 na północ, w okolice miejscowości Söråker na wschodnim wybrzeżu Szwecji. 

Dalej
DZIEŃ 3
SZWECJA: Sundsvall -> Koskullskulle

PLAN DNIA:

  • przejazd drogą krajową E4 w okolice Koskullskulle
  • wyżywienie: B/-/-
  • zakwaterowanie: w Koskullskulle, lub okolicach
Czas ok. 10 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 750 km

Ruszamy w drogę po śniadaniu, nie później niż 8:30. Do pokonania odcinek ponad 750 km wybrzeżem Zatoki Botnickiej, ciągle prosto na północ drogą E4. W drodze zatrzymujemy się na krótkie postoje i tankowanie.

Dalej
DZIEŃ 4
SZWECJA: Koskullskulle NORWEGIA: NordKapp

PLAN DNIA:

  • przejazd drogami Szwecji, Finlandii, Norwegii do gminy NordKapp na Przylądku Północnym
  • wyżywienie: -/L/-
  • zakwaterowanie: w NordKapp, lub okolicach
Czas ok. 10 godzin (+postoje)
Trasa ok. 700 km

Przed nami najdłuższy odcinek wyprawy – blisko 800 km drogi i wiele trudnych godzin. Jesteśmy już daleko na północy, więc dzień nie będzie miał końca… dosłownie i w przenośni! Tam dokąd jedziemy i w tym okresie słońce prawie nie znika przez całą dobę.  Trud dzisiejszej podróży wynagrodzi sam cel – Przylądek Północny.

Dalej
DZIEŃ 5
NORWEGIA: NordKapp dzień wypoczynku, niekoniecznie bez motocykla

PLAN DNIA:

  • wypoczynek w otoczeniu surowej przyrody gminy NordKapp na Przylądku Północnym
  • wyżywienie: -/L/-
  • zakwaterowanie: w NordKapp, lub okolicach
Czas 1 dzień
Trasa 0 km

Po 3-ch dniach dość wyczerpującej podróży w zmiennych warunkach pogodowych mamy w planie dzień wypoczynku. Jest on ważny zarówno dla regeneracji sił, jak i zwiększenia szans na zdobycie przylądka. Kapryśna aura bywa bezlitosna dla przyjezdnych i nawet w środku tutejszego sezonu potrafi zaskoczyć śniegiem. 

Spędzimy ten czas całkowicie na luzie zwiedzając okolice, nasiąkając surowym klimatem i atakując Przylądek w każdym, krótko-trwającym oknie pogodowym. 

Dalej
DZIEŃ 6
NORWEGIA: NordKapp FINLANDIA: Kilpisjärvi

PLAN DNIA:

  • poranny NordKapp, kawa w warunkach polowych
  • przejazd drogami Norwegii w okolice Kilpisjärvi w Finlandii
  • wyżywienie: B/-/-
  • zakwaterowanie: w Kilpisjärvi, lub okolicach
Czas ok. 8 godzin (+postoje)
Trasa ok. 550 km

Nasza wyprawa zakłada wyłącznie zdobycie Północnego Przylądka, jednodniowy odpoczynek i powrót zachodnią stroną półwyspu skandynawskiego.

W tej formule nie mamy czasu niestety na delektowanie się miejscem i skorzystanie z licznych atrakcji okolicy. Zapraszamy więc na wakacje w Norwegii i kilka dni na północy…!

 

Nie zaplanowaliśmy na dziś zbyt długiej (jak na formulę wyprawy) trasy. Wyjedziemy spod NordKapp przed godziną 9:00, do pokonania około 550 km przy ciągle długim dniu.  

Dalej
DZIEŃ 7
FINLANDIA: Kilpisjärvi -> NORWEGIA: Lofoty (okolice Reine)

PLAN DNIA:

  • przejazd drogami Norwegii, drogą E10 widokowym archipelagiem Lofoty w okolice Reine
  • wyżywienie: -/-/-
  • zakwaterowanie: w Reine, lub okolice
Czas ok. 9 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 580 km

Jedziemy na Lofoty!!!

Położone u północnych wybrzeży Norwegii, już za kołem podbiegunowym, Lofoty są jednymi z najpiękniejszych wysp świata…!!! Archipelag ciągnie się na długości ponad 100 km, w jego skład wchodzą dziesiątki wysp i wysepek, ale jego grzbiet stanowią cztery główne połączone ze sobą mostami wyspy Moskenesoy, Flakstadoy, Vestvagoy i Austvagoy.

Od tego południowego skraju archipelagu aż po najdalsze północne jego krańce prowadzi droga E10, uznana za jedną z Narodowych Tras Turystycznych, z widokami zapierającymi dech w piersiach. Droga prowadzi przez Sorvagen i malowniczą, położoną w lagunie wioskę Reine . Na jej północy, w okolicach Ramberga i Flakstad, ciągną się pokryte bielutkim piaskiem plaże położone u stóp ośnieżonych gór. Tutaj spędzimy 2 noce i jutrzejszy dzień bez motocykla!

Dalej
DZIEŃ 7
NORWEGIA: Lofoty, dzień bez motocykla… no może krótkie przejażdżki będą…

PLAN DNIA:

  • organizacja wg preferencji uczestników
  • wyżywienie: -/-/-
  • zakwaterowanie: w Reine, lub okolice
Czas 1 dzień
Trasa 0 km

Dzisiaj odpoczywamy wśród (podobno) najpiękniejszych widoków świata. Posmakujemy i poczujemy…

W zatoczkach i nad fiordami malownicze wioski, w których mieszkańcy z dziada pradziada zajmują się rybołówstwem. „Złotem” Lofotów jest dorsz, za sprawą opływającego wyspy ciepłego prądu Golfsztrom. Czerwone drewniane domki na palach stojące tuż przy brzegach… zwane rorbuery – dawne schronienia i chaty rybaków (pierwsze, zbudowane na początku XII w., miały 4 na 4 metry, ubitą ziemię zamiast podłogi i miejsce na palenisko). Dzisiaj wiele z nich zamieniono na letnie domy dla turystów z jak najbardziej współczesnym wyposażeniem. 

Wyspy oferują tak wiele ciekawych miejsc, że wybór i przygotowanie programu dnia bez udziału uczestników nie miałby sensu

Dalej
DZIEŃ 9
NORWEGIA: Lofoty (Moskenes prom) -> Bodø Fergekai (prom) -> Kulstadsjøen

PLAN DNIA:

  • przeprawa promem z archipelagu Lofoty (Moskenes) do Bodo
  • przejazd drogami Norwegii w okolice Hattfjelldal
  • wyżywienie: -/L/-
  • zakwaterowanie: w Hattfjelldal, lub okolicach
Czas ok. 5 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 380 km

Opuszczamy Lofoty. Przeprawimy się promem z Moskenes do Bodo. Wypływamy o godzinie 7:00, więc kwaterę opuszczamy bardzo wcześnie (na przystani musimy być przed godziną 6:00). Przeprawa promem dostarczy nam równie ekscytujących i zapierających dech w piersiach wrażeń. W miejscu, gdzie z morza wyrastają skały, a prom zdaje się wpływać na nie widoki są fantastyczne.

Ponownie na lądzie znajdziemy się po godzinie 10:15. Pełni pozytywnych wrażeń i ekscytujących wspomnień ruszamy dalej. Dziś do pokonania niewielki dystans nieco ponad 300 km w okolice miejscowości Hattfjelldal, gdzie zatrzymamy się na nocleg.

Dalej
DZIEŃ 10
NORWEGIA: Hattfjelldal Trondheim Surnadal

PLAN DNIA:

  • przejazd drogami Norwegii w okolice Trondheim
  • przejazd drogami Norwegii w okolice Surnadal
  • wyżywienie: B/-/-
  • zakwaterowanie: w Trondheim, Surnadal, lub okolicach
Czas ok. 7 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 500 km

Wyruszamy zwyczajowo o godzinie 8:30, po śniadaniu. Plan na dziś to przejazd w pobliże Drogi Atlantyckiej i zakwaterowanie możliwie najbliżej jej początku. Zatrzymamy się w niewielkiej miejscowości Surnadal, lub jej najbliższej okolicy. Po drodze mijać będziemy Trondheim z jedną z najbardziej znanych skoczni narciarskich, więc jeśli pogoda dopisze – wpadniemy pod skocznię na kilka fotek.

Dalej
DZIEŃ 11
NORWEGIA: Trondheim -> Droga Atlantycka -> Droga Trolli -> Geiranger

PLAN DNIA:

  • przejazd trasą 64 Drogą Atlantycką
  • przejazd Drogą Trolli
  • wodospad w Åndalsnes
  • fiord w Geiranger
  • wyżywienie: B/-/-
  • zakwaterowanie: w Geiranger, lub okolicach
Czas ok. 8 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 350 km

Sporo kilometrów do zrobienia… jednak wrażenia z jazdy wyznaczoną trasą wynagrodzą wszelkie trudy. Ruszamy zaraz po śniadaniu, nie później niż o 8:30. Przed nami Droga Atlantycka o oznaczeniu 64.

Droga Atlantycka uznawana za niezwykłe dzieło drogowe, które tworzą systemy mostów i grobli nad zatoką Hustadvika. Jadąc tędy miewa się odczucie podróży przez otwarty ocean, a największe wrażanie robi jazda mostami podczas letnich białych nocy, kiedy słońce sunie nisko nad horyzontem. My niestety pokonamy trasę w południe, co niczym nie uroni jej niesamowitej sławie. 

Wrażeń dnia jeszcze nie koniec. Jedną z największych atrakcji turystycznych Norwegii (żelazny punkt rzec można) jest Trollstigen, czyli Droga Trolli, a w dosłownym tłumaczeniu „drabina trolli”… Widok z góry na wąską i stromą szosę (o nachyleniu sięgającym miejscami 12%) z jedenastoma bardzo ostrymi zakrętami w bardzo przypomina drabinę. Zaczyna się łagodnym podjazdem w głębi doliny Isterdalen, po czym zamienia się w akrobatyczne trawersy prowadząc na wysokość 852 metrów n.p.m. do przełęczy Alnesreset. Stąd rozpoczyna się ponownie łagodny zjazd do miejscowości Valldal nad Nordfjordem. W połowie trasy zatrzymamy się obok niewielkiego mostku, aby podziwiać wspaniały wodospad Stigfossen spadający z wysokości 180 metrów z wielkim hukiem.

Dalej
DZIEŃ 12
NORWEGIA: Geiranger SZWECJA: Torsby

PLAN DNIA:

  • przejazd wyznaczoną trasą drogami krajowymi w okolice miejscowości Torsby
  • wyżywienie: B/-/-
  • zakwaterowanie: w Torsby, lub okolicach
Czas ok. 7 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 500 km

Czas wracać… kierunek Nynäshamn pod Sztokholmem. Odcinek drogi, który nas dzieli przejedziemy w ciągu dwóch dni. Wyruszamy o 8:30, zaraz po śniadaniu. Cele na dziś będą okolice miejscowości Torsby, położonej tuż za granicą ze Szwecją. Tam zaplanowaliśmy nocleg. Do pokonania dziś około 500 km drogami wgłąb lądu. Krajobrazów jeszcze nie koniec, choć to co zobaczymy w głębi lądu znacząco różnić się będzie od widoków ostatnich dni.

Dalej
DZIEŃ 13
SZWECJA: Torsby -> Nynäshamn station

PLAN DNIA:

  • przejazd wyznaczoną trasą drogami krajowymi do Nynäshamn (port promowy)
  • oficjalne zakończenie w restauracji promowej
  • wyżywienie: B/-/D
  • zakwaterowanie: miejsca sypialne w przedziałach 4-osobowych, nocny prom Nynäshamn-Gdańsk
Czas ok. 6 godzin (+ postoje)
Trasa ok. 500 km

O godzinie 18:00 odpływa prom do Gdańska. Na przystani powinniśmy być około godziny 16:00, a droga na dziś to 500 km. Wyjazd z miejsca zakwaterowania zaplanowany na godzinę 9:00. 

Dalej
DZIEŃ 14
POLSKA: Gdańsk

PLAN DNIA:

  • nocny rejs Nynäshamn (18:00) – Gdańsk (12:00), nocleg na promie
  • wyżywienie: B/-/-
  • zakwaterowanie: —
Czas ok. 18 godzin rejs nocny
Trasa PROM

Prom płynie przez noc. Zjazd na ląd w Gdańsku planowany jest około godziny 12:00. 

W czasie rejsu zaplanowaliśmy wspólną kolację na promie dla wszystkich uczestników. Będzie doskonałą okazją do krótkiego podsumowania, podziękowania za wspólny wyjazd i pożegnania. 

Dalej

O cenie

REGULARNA, podstawowa:

  • 2.100 EUR/ uczestnik z motocyklem (stała dla minimum organizacyjnego), zakwaterowanie w pokoju  Twin, lub Triple
  • 3.700 EUR/ para 2 uczestników z motocyklem (stała dla minimum organizacyjnego), zakwaterowanie w pokoju  Double

 

OPCJE UPUSTÓW I DODATKÓW DO CENY REGULARNEJ:

  • uczestnik towarzyszący, pasażer (pokój DBL):  cena regularna – 500 EUR  (1.600 EUR/pasażer)
  • gwarancja zakwaterowania w pokoju max. 2-osobowym TWINcena regularna +100 EUR
  • zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym SGLcena regularna +300 EUR (tylko dla baz hotelowych, nie dotyczy domków campingowych)
  • zindywidualizowane posiłki dla uczestnika:  cena regularna +100 EUR

 

PŁATNOŚCI I UMOWA:

  • 30% opłaty rezerwacyjnej w terminie do 5 dni od zgłoszenia udziału / dokonania rezerwacji / zawarcia umowy
  • 70% pozostałej kwoty umowy w terminie ustalonym umową (45 dni przed datą imprezy)

Umowa zawierana jest elektronicznie w formie dokumentowej i w systemie rezerwacyjnym online. Płatności bezgotówkowe obsługuje platforma PayU.

GWARANCJA STAŁEJ CENY I ZWROTÓW:

  • gwarancja ceny dla minimum organizacyjnego 8 uczestników
  • możliwość zorganizowania imprezy poniżej minimum organizacyjnego 8 uczestników przy akceptacji zmiany ceny przez wszystkich uczestników
  • zwrot 100% wpłat w przypadku braku minimum organizacyjnego 8 uczestników i braku zgody wszystkich uczestników na zmianę ceny
  • zwrot 100% wpłat w przypadku czynników uniemożliwiających przeprowadzenie imprezy przez Organizatora i jej odwołania

 

 

Cena zawiera
  • udział 24/7 pilota/kierownika/TL wycieczki na całej trasie przejazdowej (1 pilot na max 16 osób)
  • ubezpieczenie uczestników imprezy turystycznej
  • opłaty na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
  • 1x bilet promowy na przeprawę Gdańsk – Nynäshamn – Gdańsk z przewozem motocykla i miejscem w kabinie sypialnej 4-osobowej
  • 1x bilet promowy na lokalne przeprawy fiordy norweskie (Bodø – Moskenes)
  • 11x nocleg w hotelach, pensjonatach, kempingach o standardzie: pokoje 2-4 osobowe (2-osobowe dla par) z wyposażeniem i pościelą, łazienki, parking, bar/restauracja w obiekcie lub w bliskiej odległości
  • 2x nocleg w kabinie promowej 4-osobowej
  • 11x śniadanie, lub lunch zgodnie z  PLANEM DNIA (legenda: B-śniadanie / L -lunch, lekki obiad / D-kolacja)
  • 2x kolacja zgodnie z  PLANEM DNIA (legenda: B-śniadanie / L -lunch, lekki obiad / D-kolacja)
  • pakiet startowy uczestnika: upominki i gadżety okolicznościowe, naklejka
  • foto i wideo-relacja wspólna dla wszystkich uczestników
Cena nie zawiera
  • motocykli – motocykle własne uczestników
  • przygotowania technicznego motocykli
  • paliwa do motocykli
  • ubezpieczeń motocykli
  • opłat drogowych, parkingowych i innych w trasie
  • kosztów pomocy drogowej w przypadku zaistniałej potrzeby (zalecane posiadanie przez uczestników Assistance Motocyklowego na Europę)
  • ubezpieczeń dodatkowych uczestników poza wskazanymi
  • biletów wstępu do punktów atrakcji turystycznych poza wskazanymi w CENA ZAWIERA
  • biletów promowe na lokalne przeprawy fiordy, poza wskazanymi w CENA ZAWIERA
  • wyżywienia poza wskazanym w PLANIE DNIA
  • napiwków, opłat zwyczajowych i innych poza wskazanymi w ofercie

Rezerwacje

JAK DOKONAĆ REZERWACJI?

System sprzedaży internetowej umożliwia łatwe zgłoszenie udziału przez przycisk „OTWÓRZ FORMULARZ REZERWACJI ONLINE” odpowiednio dla daty wydarzenia, przy której się znajduje. Użyj przycisku, by otworzyć i wypełnić prosty formularz z danymi zgłaszanych uczestników, zatwierdź w formularzu Swoją rezerwację i ciesz się wyjazdem. Umowa zostanie przesłana automatycznie na adres e-mail, a o kolejnych etapach przypominać będą powiadomienia SMS. W razie wątpliwości lub jakichkolwiek trudności możesz skorzystać z bezpośredniego kontaktu z nami – zadzwoń 512 818 380, lub napisz

Nie zastanawiaj się dłużej, ktoś może Cię wyprzedzić! REZERWUJ JUŻ DZIŚ!

Data 14/06/2024
Zarezerwuj już teraz