SPECYFIKACJA SZCZEGÓŁOWA OFERTY
RODZAJ WYDARZENIA: turystyka poznawcza i rekreacyjna, formuła objazdowa caravaningowa
DATY ORGANIZACJI:
- FIX: 6.04 (SO) – 21.04.2024 (ND)
- FLEX: dowolna data dla rezerwacji grupowych (≥ 5 kamperów) z wyprzedzeniem min. 6 miesięcy
MIEJSCE ORGANIZACJI:
- tranzytowe: Słowacja, Węgry, Serbia, Chorwacja, Słowenia, Austria
- docelowe: Czarnogóra – Albania
ŚRODEK TRANSPORTU:
- TRANSPORT DO MIEJSCA ORGANIZACJI: dojazd/powrót własny uczestników
- RODZAJ TRANSPORTU DO MIEJSCA ORGANIZACJI: samochód specjalny campingowy uczestnika
- TRANSPORT W MIEJSCU:
- DROGI: własny środek transportu uczestnika – samochód specjalny campingowy uczestnika
PROGRAM RAMOWY:
- 12 dni stacjonarnie-objazdowo drogami Czarnogóry i Albanii
- 4 dni tranzytowe / dojazdowe drogami Słowacji, Węgier, Serbii, Chorwacji, Słowenii, Austrii
PUNKTY PROGRAMU:
Czarnogóra:
- Park Narodowy Lovcen
- Boka Kotorska
- Park Narodowy Durmitor (OPCJA tylko dla dobrych warunków pogodowych)
- Kanion Tary
Albania:
- droga panoramiczna SH20
- droga panoramiczna SH22, SH5, SH31
- droga panoramiczna SH8 przez Park Narodowy Liogara
- okręg i miasto Szkodra
- okręg i miasto Kukes
- okręg i miasto Kruja
- okręg i miasto Berat
- okręg i miasto Gjirokastra
- okręg i miasto Wlora
- okręg i miasto Sarande
- Park Narodowy Butrint
Program, jak i poszczególne punkty mogą ulec zmianie na skutek nieprzewidzianych warunków drogowych, nieprzewidzianych utrudnień w miejscach realizacji programu, jak i innych zdarzeń niezależnych od Organizatora.
ŁĄCZNY DYSTANS: ok. 4700 km
DYSTANS DZIENNY (min – max):
- TRANZYTY (dojazd/powrót,): 600-800 km
- TURYSTYCZNIE (Czarnogóra – Albania): 150-350 km
RODZAJ SZLAKU: drogi asfaltowe w terenie płaskim i górzystym
POZIOM TRUDNOŚCI:
- 5/10 średni dla uczestników z doświadczeniem w turystyce caravaningowej objazdowej
- 7/10 wymagający dla uczestników bez doświadczenia w turystyce caravaningowej objazdowej
LICZEBNOŚĆ GRUPY (min-max): 5- 8 kamperów/załóg
DODATKOWE:
- PLAN WYPRAWY opisany ofertą podlega aktualizacji każdorazowo przed rozpoczęciem imprezy dla warunków terytorialnych, pogodowych i innych mających wpływ na możliwość jego realizacji.
- Informacje na temat poszczególnych krajów tranzytowych i docelowego dostępne na stronach MSZ:
UZUPEŁNIAJĄCO
CZYM I DLA KOGO PROPOZYCJA?
To nasza kolejna, VIII edycja wycieczki, a raczej wyprawy o charakterze turystycznym w formule objazdowej, formie caravaningowej do Albanii połączonej z Czarnogórą… Nie są to wakacje stacjonarne na Riwierze Albańskiej. Podróżujemy, żeby jak najwięcej zobaczyć i poznać. Nie zatrzymujemy się na dłużej niż 2 doby w żadnym z miejsc w drodze.
Poprowadzimy Was drogami, którymi nie prowadzą znane biura podróży, pokażemy miejsca piękne, urokliwe, godzinami jazdy bezludne, do których nieczęsto zawitają obcy wędrowcy. Nie ominiemy tych, dla których Globetroterzy, Youtuberzy i Instagramerzy poświęcają czołówki i okładki największych projektów: Wąwóz Tary, Lovcen, Boka Kotorska w Czarnogórze, w Albanii: SH20, SH21, Park Narodowy Theth, jezioro Komani, S22, SH5 skrajem Gór Przeklętych, miasto tysiąca okien wpisane na listę UNESCO – Berat, starożytny Butrint, Saranda (z Blue Eye), Ksamil, w drodze powrotnej zaś SH8 przez Park Narodowy Llogara, na koniec pierwsza stolica Albanii i miasto z początku w III w.p.n.e. – Kruja z klimatycznym miejscem na szczycie wzgórza zamkowego. To wszystko zobaczycie z bliska, dotykając, smakując i fotografując w trakcie 12 dni podróży w zorganizowanej grupie, na dystansie około 1700 km drogami asfaltowymi (około 90%) i drogami złej jakości, utwardzonymi (około 10%) pod opieką doświadczonego Pilota. W czasie podróży po Albanii zaplanowane jest zwiedzanie z przewodnikami lokalnymi miejsc szczególnie ważnych i atrakcyjnych.
Jest wycieczką, podróżą, a może i wyprawą życia dla:
- posiadaczy i/lub najemców tzw. pojazdów specjalnych campingowych, lub pojazdów innych przystosowanych do podróży turystycznych z możliwością biwakowania w każdych warunkach na łonie natury (odpowiednio wyposażonymi w akcesoria biwakowe, toaletowe, kuchenne, własne zasilanie w energię)
- miłośników aktywnego zwiedzania i podróżowania (stawiających turystykę w ruchu nad stacjonarną-wypoczynkową)
- zwolenników podróżowania w grupie, stawiających na towarzyskie spędzanie czasu
JAKI JEST PLAN W SKRÓCIE?
Podróż podzielona została na 3 umowne etapy: 1. Tranzyt do/w kierunku miejsca docelowego w Czarnogórze, 2. Destynacja – miejsce docelowe Czarnogóra i Albania, 3. Tranzyt z/w kierunku powrotnym do Polski.
Wyruszamy umownego dnia pierwszego rano (z umownego miejsca w Polsce, najczęściej z okolic Częstochowy) zaplanowaną trasą przez Węgry, Serbię w kierunku Pljevlja, lub Wąwozu Tara w Czarnogórze. Etap 1 tranzytu zajmie nam 2 dni, w czasie których nie zaplanowano żadnych atrakcji turystycznych, a trasa prowadzi drogami szybkiego ruchu, aby możliwe szybko dotrzeć do miejsca właściwej organizacji.
Na etap 2, właściwy turystycznie, przewidzianych zostało do 12 dni objazdowo wg opracowanego programu jak niżej, ze wsparciem organizacyjno-logistycznym w miejscach stacjonowania grupy (na życzenie: organizacja czasu wolnego, organizacja wycieczek fakultatywnych, organizacja transportu lokalnego itp.). W Montenegro (Czarnogórze) biorą swój początek i koniec nasze „wojaże”… w tempie właściwym dla Bałkanów, na niewielkich dystansach i z licencjonowanym pilotem na czele – najciekawsze miejsca, z niezliczonymi atrakcjami jak okiem sięgnąć. Przed nami dobre, ale i nienajlepszej jakości drogi, trasy panoramiczne, punkty widokowe w górach i na wybrzeżu, ciekawe miejsca, ludzie, tradycyjne restauracje, zabawa i mnóstwo czasu spędzanego razem.
Po blisko 12 dniach niezwykłej wyprawy etap 3 i powrót, w części różny od etapu 1. Wracamy do Polski , dnia 16 naszej podróży późnym wieczorem.
JAKA JEST FORMUŁA?
Uczestnicy docierają na miejsce umownego rozpoczęcia imprezy (miejsce wskazane w Road Book na południu Polski, lub w miejscach wyznaczonych zbiórek na trasie przejazdu dnia pierwszego) na własny koszt i organizację. Dalej podróżują pod opieką i przewodnictwem pilota, zgodnie z przewidzianym programem.
Program wyprawy uwzględnia potrzeby turystyczne i wypoczynkowe – przejazd wyznaczoną trasą i realizacja punktów programu odbywać się będzie w formule zorganizowanej i grupowej, dla której Organizatorzy przewidzieli osobę kierującą (Pilota-Kierownika grupy) we własnym pojeździe campingowym, pozostającą do dyspozycji Uczestników w całym okresie trwania wyprawy i przez czas 24/7. Szczegóły programu zostaną przedstawione uczestnikom wyprawy w formie tzw. ROAD BOOK z naniesionymi istotnymi punktami GPS i udostępnione na kilka dni przed wyjazdem.
Formuła objazdowa wypraw caravaningowych zakłada realizację wszystkich punktów programu w przewidzianych ramach czasowych, lecz bez szczegółowego i napiętego harmonogramu. Taka formuła pozostawia dużo swobody Uczestnikom wyjazdu, a Pilotowi odpowiedzialnemu za pełną realizację celów możliwość dopasowania przebiegu programu do aktualnych warunków otoczenia, w tym potrzeb Uczestników.
Program objazdowy realizowany wg sprawdzonego schematu:
- przejazd dzienny karawaną prowadzoną przez Pilota odbywa się zgodnie z planem czasowym i pomiędzy wskazanymi w Road Book miejscami stanowiącymi zaplanowane atrakcje turystyczne i miejsca zaplanowanego biwakowania nocnego
- Uczestnicy wyprawy mogą poruszać się poza karawaną, własnym tempem i realizować własny plan przejazdu wyłącznie pomiędzy miejscami zaplanowanego biwakowania (miejsca nocnego biwakowania stanowią punkty kontrolne kompletacji grupy)
- przemieszczanie się karawany prowadzonej przez Pilota pomiędzy miejscami nocnego biwakowania odbywa się z zachowaniem zasady zapewnienia Uczestnikom 1-2 postojów piknikowych w ciągu dnia podróży o łącznym czasie trwania do 90 min. oraz postojów przewidzianych na miejsca turystyczne, zgodnie z planem w Road Book
- dojazd karawany prowadzonej przez Pilota do miejsca biwakowania nocnego do godz. 19:00
- obozowanie/biwakowanie w miejscach zaplanowanych maksymalnie do 3 dób w programie jednej wyprawy
- opuszczanie miejsc biwakowania w dniu wyjazdu do godz. 8:30
Pilot-kierownik wyprawy odpowiedzialny jest za sprawną organizację w grupie, prowadzenie grupy wyznaczoną trasą, realizację przedmiotową i terminową przewidzianego programu, komunikację i koordynację, wsparcie tłumaczeniowe w miejscach turystycznych. W przypadku więcej niż jednej grupy poruszać się one będą swoim własnym tempem z przydzielonym własnym pilotem, a konsolidacja grup następować będzie w wyznaczonych miejscach organizacji części wspólnej (miejsca atrakcji turystycznych, miejsca biwakowania).
DLACZEGO Z NAMI, CO WYRÓŻNIA OFERTĘ?
- ORGANIZATOR TURYSTYCZNY – jesteśmy legalnie działającymi organizatorami turystyki, zarejestrowanymi w Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych (CEOTiPUNPUT) więc Twój wyjazd jest zabezpieczony całkowicie i w dwóch filarach: za pomocą gwarancji ubezpieczeniowych udzielnych nam przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe oraz przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
- UBEZPIECZENIA PODRÓŻNE – w ramach zawartej z nami umowy otrzymujesz w cenie każdej imprezy turystycznej i odpowiednio do destynacji pakiet ubezpieczeń podróżnych w przedmiocie: Kosztów Leczenia i Pomocy Assistance (KL), Kosztów Ratownictwa (KR), Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW), Odpowiedzialności Cywilnej (OC) – szczegóły w umowie o udział w imprezie turystycznej i OWU zawartego ubezpieczenia
- UBEZPIECZENIA KOSZTÓW REZYGNACJI – w naszej ofercie poza możliwością zwiększenia sum ubezpieczeń również Ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji i Przerwania imprezy Turystycznej
- INTEGRACJA I RELACJE – jesteśmy częścią grupy, integrujemy i bawimy się wspólnie z Wami, dbając czujnie o bezpieczeństwo, sprawną realizację i wyłącznie pozytywne wrażenia. Stwarzamy warunki do budowania wartościowych i trwałych relacji, szanując jednocześnie Waszą prywatność.
- PROGRAM LOJALNOŚCIOWY – wszyscy nasi klienci objęci są nagrodowym programem lojalnościowym MOTOloyalty – dającym wymierne korzyści ze stałej współpracy…
Ofert podobnych znaleźć można kilka. Spośród wszystkich dostępnych naszą wyróżniają:
- JAKOŚĆ PREMIUM za przystępną cenę – nie jest ofertą budżetową, zapewniamy podwyższony standard obsługi i bytowy w miejscu organizacji
- PODRÓŻE W GRUPACH – adresatami oferty i potencjalnymi uczestnikami są osoby świadome i zdecydowane na podróże w grupach i przy wsparciu/pod opieką organizatora
- CAMPERY Z SIECI PARTNERÓW – w ramach opcji dodatkowych mogą zostać dostarczone i wynajęte nowoczesne campery z sieci naszych Partnerów, przekazane do pełnej dyspozycji uczestnika od pierwszego do ostatniego dnia uczestnictwa w wyprawie, również w czasie wolnym/niezorganizowanym
- SPRAWDZONE MIEJSCA CAMPINGOWE – wszystkie miejsca campingowe starannie wybrane przez Organizatora
- OPIEKUN Z DOŚWIADCZENIEM – opieka 24/7 doświadczonego i zawodowego pilota-kierownika wyprawy, ze znajomością języka obcego, ze znajomością tras i miejsc ujętych w programie
- ASYSTENT PODRÓŻY HOT-LINE dostępny i umożliwiający stały kontakt 24/7 z zespołem organizatora na co najmniej 1 miesiąc przed datą wyjazdu
- INDYWIDUALNA POMOC W PODRÓŻY – ad hoc organizacja czasu wolnego, wycieczek fakultatywnych, transportu lokalnego na życzenie uczestnika w czasie trwania wyprawy
- DOPRACOWANY PLAN I PROGRAM – formuła wyjazdów stawia bardzo wysoko potrzeby turystyki poznawczej i towarzyskiej, podróż w szczegółowo zaplanowanych ramach programowych, przy dużej intensyfikacji zróżnicowanych tematycznie punktów programu, bez utraty cennego czasu na niezaplanowane działania.