CZYM I DLA KOGO PROPOZYCJA?
To nasza kolejna, V edycja wycieczki, a raczej wyprawy o charakterze turystycznym w formule objazdowej Albanii połączonej z Czarnogórą i jak w każdej poprzedniej idziemy o krok wyżej z emocjami…
Poprowadzimy Was drogami, którymi nie prowadzą znane biura podróży, pokażemy miejsca piękne, urokliwe, godzinami jazdy bezludne, do których nieczęsto zawitają obcy wędrowcy. Nie ominiemy tych, dla których Globetroterzy, Youtuberzy i Instagramerzy poświęcają czołówki i okładki największych projektów: Wąwóz Tary, Durmitor, Lovcen, Boka Kotorska w Czarnogórze, w Albanii: SH20, SH21, Park Narodowy Theth, jezioro Komani, S22, SH5 skrajem Gór Przeklętych, miasto tysiąca okien wpisane na listę UNESCO – Berat, starożytny Butrint, Saranda (z Blue Eye), Ksamil, w drodze powrotnej zaś SH8 przez Park Narodowy Llogara, na koniec pierwsza stolica Albanii i miasto z początku w III w.p.n.e. – Kruja z klimatycznym miejscem na szczycie wzgórza zamkowego. Przejeżdżając tuż obok wpadniemy na kawę do Ochryda – najstarszego miasta Macedonii. To wszystko zobaczycie z bliska, dotykając, smakując i fotografując w trakcie 8 dni podróży w zorganizowanej grupie, na dystansie około 1700 km drogami asfaltowymi (około 80%) i drogami bardzo złej jakości, utwardzonymi (około 20%) pod opieką doświadczonego Pilota.
Nie ma w wydarzeniu elementów wyczynu, w tym rywalizacji i współzawodnictwa. Główny nacisk w organizacji położony został na dobór tras i miejsc o dużej atrakcyjności turystycznej, zapewnieniu równowagi pomiędzy trudami jazdy, a spędzanym czasem w doborowym towarzystwie oraz stworzeniu warunków do nawiązania dobrych relacji pomiędzy uczestnikami, przy jednoczesnej dbałości o zachowanie oczekiwanej prywatności.
Nie jest wycieczką dla początkujących, samotników i posiadaczy wypucowanych maszyn „paradnych”. Długie dystanse tranzytu (jedziemy możliwie dynamicznie, by sprawnie dojechać nie tracąc czasu na przydługie postoje), wymagające i nienajlepszej jakości odcinki górskie dróg… Jest za to doskonałą wycieczką, a może i wyprawą życia dla:
- posiadaczy motocykli turystycznych odnajdujących się w grupie, posiadających już doświadczenie w turystyce motocyklowej, zdecydowanym odbyć podróż drogami o zmiennym stopniu trudności i przy zmiennych warunkach – poza łatwymi odcinkami dróg do pokonania również wymagające, kręte odcinki górskie, w zmiennych warunkach pogodowych i oświetlenia
- posiadaczy motocykli turystycznych „allroad” szukających wrażeń również poza asfaltem, w lekkim terenie, w formie zabawy i bez nadmiernego ryzyka, zdecydowanym spróbować swoich sił pod opieką doświadczonego pilota i na niezbyt trudnych odcinkach terenowych
JAKI JEST PLAN W SKRÓCIE?
Podróż podzielona została na 3 umowne etapy: 1. Tranzyt do/w kierunku miejsca docelowego w Czarnogórze, 2. Destynacja – miejsce docelowe Czarnogóra i Albania, 3. Tranzyt z/w kierunku powrotnym do Polski.
Wyruszamy w środę rano (z umownego miejsca w Polsce, najczęściej z okolic Częstochowy) zaplanowaną trasą przez Węgry, Serbię w kierunku Pljevlja, lub Wąwozu Tara w Czarnogórze. Etap 1 tranzytu zajmie nam 2 dni, w czasie których nie zaplanowano żadnych atrakcji turystycznych, a trasa prowadzi drogami szybkiego ruchu, żeby możliwe szybko dotrzeć do miejsca właściwej organizacji.
Na etap 2, właściwy turystycznie, przewidzianych zostało 8 dni objazdowo wg opracowanego programu jak niżej, ze wsparciem organizacyjno-logistycznym w miejscach stacjonowania grupy (na życzenie: organizacja czasu wolnego, organizacja wycieczek fakultatywnych, organizacja transportu lokalnego itp.). W Montenegro (Czarnogórze) biorą swój początek i koniec nasze „motocyklowe wojaże”… w tempie właściwym dla Bałkanów, na niewielkich dystansach i z licencjonowanym pilotem na czele – najciekawsze miejsca, z niezliczonymi atrakcjami jak okiem sięgnąć. Przed nami dobre, ale i nienajlepszej jakości drogi, trasy panoramiczne, punkty widokowe w górach i na wybrzeżu, ciekawe miejsca, ludzie, tradycyjne restauracje, zabawa i mnóstwo czasu spędzanego razem.
Po blisko 10 dniach niezwykłej wyprawy etap 3 i powrót, w części różny od etapu 1. Wracamy do Polski w niedzielę, dnia 12 naszej podróży późnym wieczorem.
DLACZEGO Z NAMI, CO WYRÓŻNIA OFERTĘ?
- ORGANIZATOR TURYSTYCZNY – jesteśmy legalnie działającymi organizatorami turystyki, zarejestrowanymi w Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych (CEOTiPUNPUT) więc Twój wyjazd jest zabezpieczony całkowicie i w dwóch filarach: za pomocą gwarancji ubezpieczeniowych udzielnych nam przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe oraz przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
- UBEZPIECZENIA PODRÓŻNE – w ramach zawartej z nami umowy otrzymujesz w cenie każdej imprezy turystycznej i odpowiednio do destynacji pakiet ubezpieczeń podróżnych w przedmiocie: Kosztów Leczenia i Pomocy Assistance (KL), Kosztów Ratownictwa (KR), Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW), Odpowiedzialności Cywilnej (OC) – szczegóły w umowie o udział w imprezie turystycznej i OWU zawartego ubezpieczenia
- UBEZPIECZENIA KOSZTÓW REZYGNACJI – w naszej ofercie poza możliwością zwiększenia sum ubezpieczeń również możliwość Ubezpieczenia Kosztów Rezygnacji i Przerwania imprezy Turystycznej
- INTEGRACJA I RELACJE – jesteśmy częścią grupy, integrujemy i bawimy się wspólnie z Wami, dbając czujnie o bezpieczeństwo, sprawną realizację i wyłącznie pozytywne wrażenia. Stwarzamy warunki do budowania wartościowych i trwałych relacji, szanując jednocześnie Waszą prywatność.
- PROGRAM LOJALNOŚCIOWY – wszyscy nasi klienci objęci są nagrodowym programem lojalnościowym MOTOloyalty – dającym wymierne korzyści ze stałej współpracy…
Ofert podobnych znaleźć można kilka. Spośród wszystkich dostępnych naszą wyróżniają:
- JAKOŚĆ PREMIUM za przystępną cenę – nie jest ofertą budżetową, zapewniamy podwyższony standard obsługi i bytowy w miejscu organizacji
- PODRÓŻE W GRUPACH – adresatami oferty i potencjalnymi uczestnikami są osoby świadome i zdecydowane na podróże w grupach i przy wsparciu/pod opieką organizatora
- MIEJSCA NOCLEGOWE – miejsca noclegowe zawsze w wysokim standardzie są starannie wybrane, większość stanowi naszą stałą bazę
- OPIEKUN Z DOŚWIADCZENIEM – opieka 24/7 doświadczonego i zawodowego pilota-kierownika wycieczki, ze znajomością języka obcego, ze znajomością tras i miejsc ujętych w programie
- ASYSTENT PODRÓŻY HOT-LINE – komunikator umożliwiający stały kontakt 24/7 z zespołem organizatora na co najmniej 1 miesiąc przed datą wyjazdu
- USŁUGA W PODRÓŻY – ad hoc organizacja czasu wolnego, wycieczek fakultatywnych, transportu lokalnego na życzenie uczestnika w czasie trwania wycieczki
- DOPRACOWANY PLAN I PROGRAM – formuła wyjazdów stawia bardzo wysoko potrzeby turystyki poznawczej i towarzyskiej, podróż w szczegółowo zaplanowanych ramach programowych, przy dużej intensyfikacji zróżnicowanych tematycznie punktów programu, bez utraty cennego czasu na niezaplanowane działania.
SPECYFIKACJA SZCZEGÓŁOWA OFERTY
RODZAJ WYDARZENIA: motocyklowa wycieczka objazdowa
DATY ORGANIZACJI: 14.09 (SR) – 25.09.2022 (ND)
MIEJSCE ORGANIZACJI: Czarnogóra – Macedonia – Albania
ŚRODEK TRANSPORTU:
- TRANSPORT DO MIEJSCA ORGANIZACJI: dojazd/powrót własny uczestników do miejsca rozpoczęcia/zakończenia
- RODZAJ TRANSPORTU DO MIEJSCA ORGANIZACJI: motocykl uczestnika
- TRANSPORT W MIEJSCU:
- DROGI: własny środek transportu uczestnika – motocykl
- JEZIORO: prom
PROGRAM RAMOWY:
- 2 d przejazd tranzytowy z Polski do Czarnogóry
- 8 d turystyka objazdowa Czarnogóra, Albania, Macedonia
- 2 d przejazd tranzytowy z Czarnogóry do Polski
PUNKTY PROGRAMU:
Czarnogóra:
- Park Narodowy Lovcen
- Boka Kotorska
- Park Narodowy Durmitor
- Kanion Tary
Albania:
- droga SH20
- SH 21, Theth
- SH25
- jezioro Komani
- SH22, SH5, SH31
- Berat
- Kanion Osumi
- Blue Eye
- Saranda
- Park Narodowy Butrint
- SH8
- Zamek w Kruja
Macedonia:
Program, jak i poszczególne punkty mogą ulec zmianie na skutek nieprzewidzianych warunków drogowych, nieprzewidzianych utrudnień w miejscach realizacji programu, jak i innych zdarzeń niezależnych od Organizatora.
ŁĄCZNY DYSTANS: ok. 3700 km
DYSTANS DZIENNY (min-max):
- tranzytowy: 800 – 900 km
- turystyczny: 150 – 350 km
RODZAJ SZLAKU:
- 80% drogi asfaltowe w terenie płaskim i górzystym
- 20% drogi utwardzone w terenie płaskim i górzystym
- szlaki wodne / promowe
POZIOM TRUDNOŚCI: 7/10 średni-wymagający (trasa dla motocyklisty z doświadczeniem min. 3 lata/10000 km, podróżowanie w zmiennych warunkach atmosferycznych)
LICZEBNOŚĆ GRUPY (min-max): 7-16
DODATKOWE:
- PLAN WYCIECZKI opisany ofertą podlega aktualizacji każdorazowo przed rozpoczęciem imprezy dla warunków terytorialnych, pogodowych i innych mających wpływ na możliwość jego realizacji.
- Informacje na temat poszczególnych krajów tranzytowych i docelowego dostępne na stronach MSZ:
DOKUMENTY DO POBRANIA: Dokumenty do pobrania w zakładce INFORMACJE