MOTOCYKLOWA ALBANIA od Gór Przeklętych po starożytny Butrint z prologiem i epilogiem w Montenegro

[EU-AL-2W-1]
Termin

Terminy

22/04/2023
Cena

Cena

1200 €
Dystans KM

Dystans

~ ok. 5000 km
Formuła

Formuła

motorcycle

Szczegóły wydarzenia

Opis
Opis
Mapa
Mapa
Plan
Program
Galeria
Galeria
O cenie
O cenie
Rezerwacje
Rezerwacje

Wstęp

Piszą o nim „kraj, który można przemierzyć w jeden dzień, zmieniając krajobrazy, jak w kalejdoskopie – z posępnych szczytów i głębokich kanionów na słoneczne plaże…, z kamiennych, krasowych pustyń na gaje oliwne…, z podmokłych brzegów największego w tej części Europy jeziora na urwisty fiord Boki Kotorskiej…”. Czarnogóra (Montenegro), bo o niej piszą to kraj, w którym weneckie miasta sąsiadują z zamieszkanymi przez pierwotnych osadników albańskich wsiami, a cerkwie z meczetami.

Obok Albania, która jak magnes przyciąga turystów poszukujących czegoś zupełnie odmiennego od wszechobecnej komercji. Wciąż dzika i przepiękna, pełna zapomnianych przez cywilizację miejsc, również takich nielicznie zamieszkałych, w  których serdeczni i gościnni ludzie wiodą życie w rytmie niezmiennym od stuleci, z niezliczonymi ilościami zabytków nieznanych z filmów, książek i przewodników… Krystalicznie czysta woda, rewelacyjna pogoda (w roku jest około 290 słonecznych dni!) oraz piękne plaże czynią z niej wymarzony kierunek wakacyjnych wyjazdów – taka jest Albania dziś, choć z pewnością już nie na długo…,

Więcej niż wycieczka – to prawie wyprawa… choć forma motorowej turystyki szosowej wszystkimi odcieniami szarości i chropowatości asfaltu dla zwolenników umiarkowanych turbulencji. Cel – eksploracja pereł Bałkanów: Albanii i Czarnogóry, z punktu początkowego i do końcowego gdzieś w Montenegro, w formule objazdowej i noclegami wzdłuż trasy przejazdowej.  Na dystansie około 1700 km (nie licząc dojazdu tranzytowego) i 10 dni łącznie z wieloma atrakcjami w programie (nieco ponad 3 dni w Czarnogórze, niespełna 7 dni w Albanii)…  w formule 4-dniowy tranzyt drogami szybkiego ruchu z wieczornymi atrakcjami w Serbii oraz Chorwacji!

Opis

SPECYFIKACJA SZCZEGÓŁOWA OFERTY

RODZAJ WYDARZENIA: motocyklowa wycieczka objazdowa

DATY ORGANIZACJI: 

    • FIX: 22.04 (SO) – 5.05.2023 (PT)
    • FLEX: dowolna data dla rezerwacji grupowych (≥ 7 uczestników) z wyprzedzeniem min. 6 miesięcy

MIEJSCE ORGANIZACJI: Czarnogóra – Macedonia – Albania

ŚRODEK TRANSPORTU:

  • TRANSPORT DO MIEJSCA ORGANIZACJI: dojazd/powrót własny uczestników do miejsca rozpoczęcia/zakończenia
  • RODZAJ TRANSPORTU DO MIEJSCA ORGANIZACJI: motocykl uczestnika
  • TRANSPORT W MIEJSCU: 
    • DROGI: własny środek transportu uczestnika – motocykl
    • JEZIORO: prom

PROGRAM RAMOWY:

  • 2 d przejazd tranzytowy z Polski do Czarnogóry
  • 10 d turystyka objazdowa Czarnogóra, Macedonia, Albania
  • 2 d przejazd tranzytowy z Czarnogóry do Polski

PUNKTY PROGRAMU:

Czarnogóra:

  • Park Narodowy Lovcen
  • Boka Kotorska
  • Park Narodowy Durmitor
  • Kanion Tary

Albania:

  • droga SH20
  • SH 21, Theth (opcja)
  • SH25
  • jezioro Komani
  • SH22, SH5, SH31
  • Berat miasto tysiąca okien
  • Kanion Osumi
  • Blue Eye
  • Saranda, Ksamil
  • Park Narodowy Butrint
  • SH8 i Park Narodowy Liogara
  • Zamek w Kruja

Macedonia:

  • Ochryda

Program, jak i poszczególne punkty mogą ulec zmianie na skutek nieprzewidzianych warunków drogowych,  nieprzewidzianych utrudnień w miejscach realizacji programu, jak i innych zdarzeń niezależnych od Organizatora.

ŁĄCZNY DYSTANS: ok. 4900 km

DYSTANS DZIENNY (min-max):

  • tranzytowy: 800 – 900 km
  • turystyczny: 150 – 350 km

RODZAJ SZLAKU:

  • 80% drogi asfaltowe w terenie płaskim i górzystym, również bardzo złej jakości
  • 20% drogi utwardzone w terenie płaskim i górzystym
  • szlaki wodne / promowe

POZIOM TRUDNOŚCI: 7/10 średni-wymagający (trasa dla motocyklisty z doświadczeniem min. 3 lata/10.000 km, podróżowanie w zmiennych warunkach atmosferycznych, na złych nawierzchniach)

LICZEBNOŚĆ GRUPY (min-max): 7-16

DODATKOWE:

  • PLAN WYCIECZKI opisany ofertą podlega aktualizacji każdorazowo przed rozpoczęciem imprezy dla warunków terytorialnych, pogodowych i innych mających wpływ na możliwość jego realizacji.
  • Informacje na temat poszczególnych krajów tranzytowych i docelowego dostępne na stronach MSZ:
  •  

DOKUMENTY DO POBRANIA: Dokumenty do pobrania w zakładce INFORMACJE

 

UZUPEŁNIAJĄCO

CZYM I DLA KOGO PROPOZYCJA?

To nasza kolejna, VI edycja wycieczki, a raczej wyprawy o charakterze turystycznym w formule objazdowej Albanii połączonej z Czarnogórą i jak w każdej poprzedniej dbamy o odpowiedni poziom pozytywnych emocji…

Poprowadzimy Was drogami, którymi nie prowadzą znane biura podróży, pokażemy miejsca piękne, urokliwe, godzinami jazdy bezludne, do których nieczęsto zawitają obcy wędrowcy. Nie ominiemy tych, dla których Globetroterzy, Youtuberzy i Instagramerzy poświęcają czołówki i okładki największych projektów: Wąwóz Tary, Durmitor, Lovcen, Boka Kotorska w Czarnogórze, w Albanii: SH20, SH21, Park Narodowy Theth, jezioro Komani, S22, SH5 skrajem Gór Przeklętych, miasto tysiąca okien wpisane na listę UNESCO – Berat, starożytny Butrint, Saranda (z Blue Eye), Ksamil, w drodze powrotnej zaś SH8 przez Park Narodowy Llogara, na koniec pierwsza stolica Albanii i miasto z początku w III w.p.n.e. – Kruja z klimatycznym miejscem na szczycie wzgórza zamkowego. Przejeżdżając tuż obok wpadniemy na kawę do Ochryda – najstarszego miasta Macedonii.  To wszystko zobaczycie z bliska, dotykając, smakując i fotografując w trakcie 8 dni podróży w zorganizowanej grupie, na dystansie około 1700 km drogami asfaltowymi (około 80%) i drogami bardzo złej jakości, utwardzonymi (około 20%) pod opieką doświadczonego Pilota.

Nie ma w wydarzeniu elementów wyczynu, w tym rywalizacji i współzawodnictwa. Główny nacisk w organizacji położony został na dobór tras i miejsc o dużej atrakcyjności turystycznej, zapewnieniu równowagi pomiędzy trudami jazdy, a spędzanym czasem w doborowym towarzystwie oraz stworzeniu warunków do nawiązania dobrych relacji pomiędzy uczestnikami, przy jednoczesnej dbałości o zachowanie oczekiwanej prywatności.

Nie jest wycieczką dla początkujących, samotników i posiadaczy wypucowanych maszyn „paradnych”. Długie dystanse tranzytu (jedziemy możliwie dynamicznie, by sprawnie dojechać nie tracąc czasu na przydługie postoje), wymagające i nienajlepszej jakości odcinki górskie dróg… Jest za to doskonałą wycieczką, a może i wyprawą życia dla:   

  • posiadaczy motocykli turystycznych odnajdujących się w grupie, posiadających już doświadczenie w turystyce motocyklowej, zdecydowanym odbyć podróż drogami o zmiennym stopniu trudności i przy zmiennych warunkach – poza łatwymi odcinkami dróg do pokonania również wymagające, kręte odcinki górskie, w zmiennych warunkach pogodowych i oświetlenia
  • posiadaczy motocykli turystycznych „allroad” szukających wrażeń również poza asfaltem, w lekkim terenie, w formie zabawy i bez nadmiernego ryzyka, zdecydowanym spróbować swoich sił pod opieką doświadczonego pilota i na niezbyt trudnych odcinkach terenowych

 

JAKI JEST PLAN W SKRÓCIE?

Podróż podzielona została na 3 umowne etapy: 1. Tranzyt do/w kierunku miejsca docelowego w Czarnogórze, 2. Destynacja – miejsce docelowe Czarnogóra i Albania,  3. Tranzyt z/w kierunku powrotnym do Polski.

Wyruszamy w sobotę rano (z umownego miejsca w Polsce, najczęściej z okolic Częstochowy) zaplanowaną trasą przez Węgry, Serbię w kierunku Pljevlja, lub Wąwozu Tara w Czarnogórze. Etap 1 tranzytu zajmie nam 2 dni, w czasie których nie zaplanowano żadnych atrakcji turystycznych, a trasa prowadzi drogami szybkiego ruchu, żeby możliwe szybko dotrzeć do miejsca właściwej organizacji.

Na etap 2, właściwy turystycznie, przewidzianych zostało 10 dni łącznie objazdowo wg opracowanego programu jak niżej, ze wsparciem organizacyjno-logistycznym w miejscach stacjonowania grupy (na życzenie: organizacja czasu wolnego, organizacja wycieczek fakultatywnych, organizacja transportu lokalnego itp.). W Montenegro (Czarnogórze) biorą swój początek i koniec nasze „motocyklowe wojaże”… w tempie właściwym dla Bałkanów, na niewielkich dystansach i z licencjonowanym pilotem na czele – najciekawsze miejsca, z niezliczonymi atrakcjami jak okiem sięgnąć.  Przed nami dobre, ale i nienajlepszej jakości drogi, trasy panoramiczne, punkty widokowe w górach i na wybrzeżu, ciekawe miejsca, ludzie, tradycyjne restauracje, zabawa i mnóstwo czasu spędzanego razem. 

Po blisko 10 dniach (12 z tranzytem) niezwykłej wyprawy etap 3 i powrót, w części różny od etapu 1. Wracamy do Polski w piątek, dnia 14 naszej podróży późnym wieczorem.  

 

DLACZEGO Z NAMI, CO WYRÓŻNIA OFERTĘ?

  • ORGANIZATOR TURYSTYCZNY – jesteśmy legalnie działającymi organizatorami turystyki, zarejestrowanymi w Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych (CEOTiPUNPUT) więc Twój wyjazd jest zabezpieczony całkowicie i w dwóch filarach: za pomocą gwarancji ubezpieczeniowych udzielnych nam przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe oraz przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
  • UBEZPIECZENIA PODRÓŻNE – w ramach zawartej z nami umowy otrzymujesz w cenie każdej imprezy turystycznej i odpowiednio do destynacji pakiet ubezpieczeń podróżnych w przedmiocie: Kosztów Leczenia i Pomocy Assistance (KL), Kosztów Ratownictwa (KR), Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW), Odpowiedzialności Cywilnej (OC) – szczegóły w umowie o udział w imprezie turystycznej i OWU zawartego ubezpieczenia
  • UBEZPIECZENIA KOSZTÓW REZYGNACJI – w naszej ofercie poza możliwością zwiększenia sum ubezpieczeń również możliwość Ubezpieczenia Kosztów Rezygnacji i Przerwania imprezy Turystycznej
  • INTEGRACJA I RELACJE –  jesteśmy częścią grupy, integrujemy i bawimy się wspólnie z Wami, dbając czujnie o bezpieczeństwo, sprawną realizację i wyłącznie pozytywne wrażenia. Stwarzamy warunki do budowania wartościowych i trwałych relacji, szanując jednocześnie Waszą prywatność.
  • PROGRAM LOJALNOŚCIOWY – wszyscy nasi klienci objęci są nagrodowym programem lojalnościowym MOTOloyalty – dającym wymierne korzyści ze stałej współpracy…

Ofert podobnych znaleźć można kilka. Spośród wszystkich dostępnych naszą wyróżniają:

  • JAKOŚĆ PREMIUM za przystępną cenę – nie jest ofertą budżetową, zapewniamy podwyższony standard obsługi i bytowy w miejscu organizacji
  • PODRÓŻE W GRUPACH – adresatami oferty i potencjalnymi uczestnikami są osoby świadome i zdecydowane na podróże w grupach i przy wsparciu/pod opieką organizatora
  • MIEJSCA NOCLEGOWE – miejsca noclegowe zawsze w wysokim standardzie są starannie wybrane, większość stanowi naszą stałą bazę
  • OPIEKUN Z DOŚWIADCZENIEM – opieka 24/7 doświadczonego i zawodowego pilota-kierownika wycieczki, ze znajomością języka obcego, ze znajomością tras i miejsc ujętych w programie
  • ASYSTENT PODRÓŻY HOT-LINE – komunikator umożliwiający stały kontakt 24/7 z zespołem organizatora na co najmniej 1 miesiąc przed datą wyjazdu
  • USŁUGA W PODRÓŻY  – ad hoc organizacja czasu wolnego, wycieczek fakultatywnych, transportu lokalnego na życzenie uczestnika w czasie trwania wycieczki
  • DOPRACOWANY PLAN I PROGRAM  – formuła wyjazdów stawia bardzo wysoko potrzeby turystyki poznawczej i towarzyskiej, podróż w szczegółowo zaplanowanych ramach programowych, przy dużej intensyfikacji zróżnicowanych tematycznie punktów programu, bez utraty cennego czasu na niezaplanowane działania.
 

 

 

 

Mapa

Mapa wycieczki

Program

DZIEŃ 1
(PL) CZĘSTOCHOWA (HU) BUDAPESZT (RS) NOWY SAD

PLAN DNIA:

  • kompletacja uczestników, odprawa Pilota ok. godz. 8:15 w miejscu wskazanym w ROAD BOOK (okolice Częstochowy, parking hotelu/zajazdu)
  • tranzyt grupowy drogami szybkiego ruchu do Serbii
  • wyżywienie: -/-/-
  • zakwaterowanie: okolice Nowy Sad
Czas ok. 10 godz. (+ postoje)
Trasa ok. 850 km

Dzień tranzytowy, do przejechania sporo kilometrów drogami szybkiego ruchu. Wyjazd możliwie wcześnie rano spod wybranego w okolicach hotelu/zajazdu (gdzie uczestnicy z dalszych miejsc w Polsce będą mogli dojechać wcześniej i spędzić noc przed podróżą).

 

Dalej
DZIEŃ 2
(RS) NOWY SAD (ME) PLJEVLJA

PLAN DNIA:

  • tranzyt grupowy drogami Serbii do Czarnogóry
  • powitanie uczestników i kolacja otwierająca w restauracji
  • wyżywienie: B/-/D
  • zakwaterowanie: okolice Pljevlja, Żabijak, lub Wąwozu Tara (Czarnogóra)
Czas ok. 7 godz. (+ postoje)
Trasa ok. 430 km

Dzień drugi przejazdu tranzytowego, w sporej części drogami szybkiego ruchu, w końcowej – krętymi drogami w terenie górzystym. Z miejsca zakwaterowania w Serbii ruszamy możliwe wcześnie rano, by do miejsca docelowego w Czarnogórze dotrzeć przed zachodem słońca. Tym miejscem, w którym dzisiaj kwaterujemy będzie zapewne położona w pasie przygranicznym z Serbią Pljevlja, sam Wąwóz Tary, lub – położony na pograniczu Parku Narodowego Durmitor – Żabijak..

Dalej
DZIEŃ 3
(ME): WĄWÓZ TARY PARK NARODOWY DURMITOR

PLAN DNIA:

  • śniadanie 8:30
  • przejazd do Wąwozu Tary (przy moście), spotkanie z sympatycznym Djole i zabawa z tyrolką – zjazd wzdłuż mostu
  • rafting na rzece Tara dla chętnych 
  • wyżywienie: B/-/-
  • zakwaterowanie: okolice Żabijak, lub Wąwozu Tara
Czas ok. 6 godz. (+ postoje)
Trasa ok. 120 km

Do południa spędzimy czas w Wąwozie Tary na relaksie i wypoczynku po długiej trasie tranzytowej. W programie przewidziano zjazd tyrolką wzdłuż mostu i nad kanionem, a dla chętnych możemy zorganizować dodatkowo i opcjonalnie 12 km spływ pontonami rzeką Tara, który dostarczy mega pozytywnych emocji. 

Nad Tarą spędzimy przynajmniej sporą część dnia poddając się aktywnemu relaksowi. Po południu, jeśli pogoda nas mocno zachęci pojedziemy do Parku Narodowego Durmitor, choć przejazd całą widowiskową trasą P14 zaplanowany jest na kolejny dzień, to z pewnością warto posmakować próbki tego, co przed nami.

Dalej
DZIEŃ 4
(ME): WĄWÓZ TARY DURMITOR (P14) KOLASIN

PLAN DNIA:

  • śniadanie 8:30
  • przejazd do Wąwozu Tary (przy moście), spotkanie z sympatycznym Djole i zabawa z tyrolką – zjazd wzdłuż mostu
  • przejazd do Parku Narodowego Durmitor – trasa widokowa P14
  • przejazd w okolice miejscowości Kolašin 
  • wyżywienie: B/-/-
  • zakwaterowanie: okolice Kolašin Czarnogóra
Czas ok. 4 godz. (+ postoje)
Trasa ok. 190 km

Po dwóch kolejnych dniach tranzytowych nieco zwolnimy, aby wypocząć i nabrać sił, choć nadal w ruchu i aktywnie. W planie dnia Kanion Tary, który jest najgłębszym kanionem w Europie i jednym z najgłębszych na świecie (zaraz po Wielkim Kanionie w USA). Miejscami jego ściany wznoszą się 1300 metrów nad lustrem rzeki. Jego większa część leży na terenie Parku Narodowego Durmitor, pozostała stanowi  trasę widokową rozpoczynającą się od mostu Durdevica do miejscowości Mojkovac.

Do południa okolice Mostu Durdevica i atrakcja dla odważnych – zjazd tyrolką wzdłuż mostu.  Słynny most na Tarze – most Durdevica – to jeden z symboli kanionu. Ma 365 metrów długości, 170 metrów wysokości i opiera się na pięciu przęsłach (każdy z nich ma rozpiętość do 116 metrów). Zaprojektował go Mijat Trojanovic, a budowę trwającą 2 lata rozpoczęto w 1938 roku. W tamtym czasie był to najwyższy most w Europie, a i dziś zjazd w uprzęży na linie tej rozpiętości i wysokości daje niepowtarzalne wrażenie.

Wczesnym popołudniem dotrzemy do Narodowego Parku Durmitor przejedziemy malowniczą P14.

Obydwie lokalizacje wpisane są na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Nocleg zaplanowany w okolicach Kolašin.

 

Dalej
DZIEŃ 5
(ME) KOLASIN (AL): SH20 -> SH21 (Theth) -> Koman

PLAN DNIA:

  • śniadanie o 7:30 i ruszamy niezwłocznie w kierunku Vjeternika – granicy w Albanią
  • przejazd trasą widokową SH20
  • przejazd trasą widokową SH21 w kierunku Parku Narodowego i miejscowości o tej samej nazwie – Theth
  • przejazd do Koman, w pobliże jeziora Komani, zakwaterowanie w klimacie albańskim
  • wyżywienie: B/-/D
  • zakwaterowanie: okolice Koman
Czas ok. 8 godz. (+ postoje)
Trasa ok. 340 km

Tylko, albo aż 340 km do przejechania niezwykle widowiskowymi i urokliwymi drogami. Od samego kilka km wąwozem Tary, wzdłuż rzeki, dalej Albania i niezwykle widokowa SH20 z fragmentem o nazwie Rrapsh Serpentine i szklanym tarasem widokowym oraz kultowa (dla motocyklistów) SH21 z dojazdem do położonej wysoko w górach miejscowości THETH – niegdyś najbardziej niedostępnej w całej Albanii. Ostatnie 14 km dojazdu to dziś podkład utwardzony po asfalt, więc nawet ciężkie motocykle turystyczne są w stanie przejechać odcinek, kilka lat temu – wyłącznie niebezpieczna droga szutrowa dla śmiałków. Przed zachodem słońca powinniśmy zjechać do Szkodra na nocleg (jazda SH21 po zmierzchu jest bardzo niebezpieczna).

Dalej
DZIEŃ 6
(AL): KOMAN JEZIORO KOMANI SH22 SH5 KUKES

PLAN DNIA:

  • śniadanie o 7:30
  • ok. 8:00 przejazd do przystani promowej
  • rejs promem wzdłuż jeziora Komani do miejscowości Fierze
  • przejazd trasą widokową Fierze -> SH22 ->SH5 ->Kukes
  • wyżywienie: B/-/D
  • zakwaterowanie: okolice Kukes, lub Peshkopie
Czas ok. 4 godz. (+ 3 godz. rejs + postoje)
Trasa ok. 145 km

Nieco ponad 3 godzinny rejs na północ jeziorem dostarczy wielu, niezapomnianych wrażeń widokowych. Zakończenie rejsu oznacza początek trasy widokowej północną częścią Albanii i około 5 godzin podróży na kołach naszych motocykli. Do przejechania blisko 150 km do miejsca noclegowego, bardzo krętymi i niezwykle widokowymi drogami.

Dalej
DZIEŃ 7
(AL) KUKES (MK) OCHRYDA (AL) BERAT

PLAN DNIA:

  • śniadanie o 7:30, wyjazd 8;30
  • przejazd do Macedonii i wizyta na starym mieście Ochryda (przerwa kawowa)
  • przejazd do Albanii i miasta Berat drogą SH3 i SH58
  • wyżywienie: B/-/D
  • zakwaterowanie: okolice Berat
Czas ok. 8 godz. (+ postoje)
Trasa ok. 350 km

Ruszamy około godzi. 8:30. Wybierając lepszej jakości drogę do centrum Albanii (celem jest starożytny Berat) zabierzemy was na krótko do Macedonii, nad Jezioro Ochrydzkie do miasteczka Ochryda. Jezioro, rozdzielone granicą wodną pomiędzy Albanię i Macedonię, jest najstarszym w Europie i najgłębszym na całych Bałkanach i wraz z leżącym nad nim miastem Ochryda zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO. W mieście zachowały się liczne cerkwie, ruiny bazyliki i twierdzy oraz starożytny teatr, a do najbardziej malowniczych należy Cerkiew św. Jana Teologa w Kaneo, którą odwiedzimy.

Dalej
DZIEŃ 8
(AL) BERAT KANION OSUMI

PLAN DNIA:

  • śniadanie o 8:30
  • wyjazd 10;00 – całodzienna zorganizowana wycieczka do Kanionu Osumi (trekking, lub rafting)
  • wieczór na Starym Mieście Berat, lub okolicy
  • wyżywienie: B/L/-
  • zakwaterowanie: okolice Berat
Czas 1 dzień
Trasa 0 km

Jesteśmy w tak pięknym otoczeniu, że nie sposób jechać dalej bez spędzenia tutaj nieco czasu. Jeden dzień odpoczynku od motocyklowych wojaży. Dzień na relaks i na niezwykły klimat tego miejsca.

Rano, po śniadaniu,  zabieramy was na jedną z większych atrakcji okolicy – eksplorację dna Kanionu Osumi i spacer, lub rafting (w zależności od poziomu wody w kanionie) jego dnem. Z wyznaczonego miejsca zabierze naszą grupę zorganizowany transport i przewiezie do kanionu – bazy Osumi Canyons Corovode, gdzie przebierzemy się w stroje ochronne (pianki i kaski) i wyruszymy w około 3 godzinny spacer (lub spływ) dnem pod czujnym okiem certyfikowanego przez Albańską Federację Raftingu przewodnika. Wrażenia zebrane będą z całą pewnością niezapomniane.

Wracamy późnym popołudniem do Beratu, gdzie spędzimy resztę dnia i wieczór w klimacie i otoczeniu zabytków.

Dalej
DZIEŃ 9
(AL) BERAT REZERWAT SYRI i KALTER (Blue Eye) SARANDA PARK NARODOWY BUTRINT

PLAN DNIA:

  • OPCJA wjazd do Gjirokastra
  • wjazd na teren Blue Eye
  • przejazd do Saranda, Butrintu
  • zwiedzanie muzeum archeologicznego Butrint
  • wyżywienieB/-/-
  • zakwaterowanie: w Saranda, lub okolicy
Czas ok. 6 godzin (+postoje)
Trasa ok. 180 km

Opuszczamy Berat zwyczajowo około godz. 8:30, kierując się dalej na południe.

W odległości około 100 km przy zaplanowanej trasie znajduje się Gjirokastra – jedno z dwóch albańskich miast (obok Beratu), których starówki w całości wpisane zostały na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO. Miasto rodzinne komunistycznego przywódcy Albanii – Envera Hodży. Jest to z pewnością opcja na zatrzymanie i przysłowiową kawę, w czasie której chętni będą mogli wspiąć się stromymi, ciasnymi, malowniczymi i wyłożonymi kamieniami uliczkami na samą górę, gdzie najważniejszą atrakcją jest twierdza. Mamy za sobą Berat, więc Gjirokastra pozostanie w programie jedynie opcją, przy założeniu dobrej pogody, czasu w programie dzisiejszego dnia i chęci uczestników.

Najważniejszy punkt dnia to Syri i Kalter  (w tłumaczeniu Błękitne Oko) – znajdujące się w łańcuchu górskim Mali i Gjere wywierzysko, czyli miejsce gdzie woda naturalnie wypływa spod ziemi, tworząc rzekę. Lodowata – około 10 stopni Celsjusza- i krystalicznie czysta woda wybija tu pod ciśnieniem z głębokiego krateru. Miejsce jest jedną z główniejszych atrakcji naturalnych w Albanii, dostępne dla tzw. ogółu od niedawna – za czasów panowania Hodży (do 1985 roku) miejsce to było jego własnością i jedynie komunistyczne elity, na zaproszenie wodza, mogły podziwiać piękno Błękitnego Oka i oddawać się rozkoszom w otoczeniu tej niesamowitej scenerii. Spędzimy w tym miejscu około godziny, stąd zaś ruszamy w kierunku archeologicznej perły Bałkanów i najdalej na południe wysuniętego miejsca na naszej trasie – Parku Narodowego Butrint z jego zawartością, wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

W okolicach Butrintu, znajduje się na prawdziwie europejskim poziomie kurort wypoczynkowy, jakim jest Saranda. To w tych okolicach zatrzymamy się na dzisiejszą noc.

Dalej
DZIEŃ 10
(AL) SARANDA okolice

PLAN DNIA:

  • chillout i relaks, czas niezorganizowany, lub częściowo zorganizowany 
  • wyżywienieB/-/-
  • zakwaterowanie: w Saranda, lub okolicy
Czas 1 dzień
Trasa 0 km

Dzień wolności i niezorganizowania. Okolice Sarande, Ksamil to idealne miejsce na plażowy relaks i wypoczynek. Musimy nieco naładować akumulatory i skorzystać z południowego słońca. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Dalej
DZIEŃ 11
(AL) SARANDA SH8 PARK NARODOWY LIOGARA KRUJA

PLAN DNIA:

  • przejazd wybrzeżem SH8 na północ przez Park Narodowy Llogara
  • dojazd do Kruja
  • wieczór w ruinach zamku Kruja
  • wyżywienieB/-/D
  • zakwaterowanie: w Kruja, lub okolicy
Czas ok. 6 godzin (+postoje)
Trasa ok. 290 km

Startujemy 8:30. Celem dnia jest Kruja, jedna z najsłynniejszych miejscowości turystycznych w centralnej Albanii. Niesamowita historia oraz niezwykły urok miasta sprawiły, że jest ono potocznie nazywane „albańskim Krakowem”.

Kruja była pierwszą historyczną stolicą kraju. Jej dzieje sięgają III w. p.n.e., kiedy to na jednym z okolicznych wzgórz znajdowało się iliryjskie miasto Zgërdhesh, nazywane również Albanopolis. W kolejnych latach mieszkańcy przenieśli swoją osadę wyżej, tworząc dzisiejszą Kruję.

W drodze przejazd drogą SH8 przez Park Narodowy Llogara położony w górach Çika, w okręgu Wlora z postojem w punkcie widokowym z niesamowitym widokiem na góry i morze.

Dalej
DZIEŃ 12
(AL) KRUJA (ME) PARK NARODOWY LOVCEN BOKA KOTORSKA (HR) DUBROVNIK

PLAN DNIA:

  • przejazd do Parku Narodowego Lovcen
  • przejazd Kotor Serpentine do Kotoru
  • przejazd wokół Boki Kotorskiej 
  • przejazd w okolice Dubrownika (Chorwacja)
  • wyżywienieB/-/-
  • zakwaterowanie: Dubrownik, lub okolice
Czas ok. 7 godzin (+postoje)
Trasa ok. 330 km

Choć w planie nieco ponad 300 km, to przejazd przez granicę, przejazd wzgórzem Lovcen, objazd Boki Kotorskiej nie pozwoli osiągnąć nam zmieścić się w czasie krótszym niż 10 godzin. Dlatego ruszamy możliwie wcześnie..

Po przekroczeniu granicy kierunek Parka Narodowy Lovcen, wjazd na szczyt i dla chętnych wizyta w Mauzoleum Piotra II Petrowicia-Niegosza – grobowca przedostatniego władyki Czarnogóry, usytuowany na szczycie Jezerskim w paśmie gór Lovćenu.  Dalej ekscytujący zjazd trasą P1 – niezwykle krętą i malowniczą drogą wijącą się ze szczytu nad samą Bokę Kotorską. O ile pogoda dopisze – w drodze kilka przystanków na niesamowite ujęcia foto i wideo.  Boka Kotorska, zwana perłą Czarnogóry jest bodaj najpiękniejszą zatoką w Europie,  stwarzając w południowym klimacie krajobraz przypominający fiordy Norwegii.

Nie koniec piękna tego dnia dotrzemy w okolice Dubrownika w Chorwacji…

Dalej
DZIEŃ 13
(HR) DUBROVNIK (HU) SZOMBATHELY

PLAN DNIA:

  • śniadanie 7:30, wyjazd około 8:00
  • przejazd tranzytowy do Węgier, okolice Szombathely
  • kolacja zorganizowana – pożegnanie uczestników
  • wyżywienieB/-/D
  • zakwaterowanie: Szombathely, lub okolice
Czas ok. 9 godzin (+postoje)
Trasa ok. 830 km

Rozpoczynamy przejazd tranzytowy do kraju drogami szybkiego ruchu, głównie autostradami,  dlatego przewidziane dystanse dzienne są długie i nie przewidują dłuższych postojów w trasie.

Dalej
DZIEŃ 14
(HU) SZOMBATHELY (CZ) BRNO (PL) CZĘSTOCHOWA

PLAN DNIA:

  • przejazd tranzytowy do Polski w podgrupach, lub indywidualnie
  • wyżywienieB/-/-
  • zakwaterowanie:
Czas ok. 6 godz. (+ postoje)
Trasa ok. 580 km

Kontynuujemy przejazd tranzytowy do kraju drogami szybkiego ruchu, głównie autostradami,  dlatego przewidziane dystanse dzienne są długie i nie przewidują dłuższych postojów w trasie.

Dalej

O cenie

REGULARNA, podstawowa:

  • 1.200 € / uczestnik z motocyklem (stała dla minimum organizacyjnego, zakwaterowanie w pokoju  Twin, lub Triple)
  • 2.000 € / PARA 2 uczestników z motocyklem (stała dla minimum organizacyjnego, zakwaterowanie w pokoju  DBL)

 

OPCJE UPUSTÓW I DODATKÓW DO CENY REGULARNEJ:

  • uczestnik towarzyszący, pasażer (pokój DBL): cena regularna – 400 EUR  (= 800 EUR/pasażer)
  • uczestnik grupowy, rezerwacja dla min. 5 osób: cena regularna – 5% CENY REGULARNEJ (wymagany bezpośredni kontakt z Organizatorem tel. +48 512818380 i założenia rezerwacji grupowej)
  • gwarancja zakwaterowania w pokoju max. 2-osobowym typu TWIN:  cena regularna +50 
  • zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym SGL:  cena regularna +120
  • zindywidualizowane posiłki dla uczestnika:  cena regularna +50

 

PŁATNOŚCI I UMOWA:

  • 25% opłaty rezerwacyjnej w terminie do 5 dni od zgłoszenia udziału / dokonania rezerwacji / zawarcia umowy
  • 75% pozostałej kwoty umowy w terminie ustalonym umową (30-45 dni przed datą imprezy)

Umowa zawierana jest elektronicznie w formie dokumentowej i w systemie rezerwacyjnym online. Płatności bezgotówkowe obsługuje platforma PayU.

 

GWARANCJA STAŁEJ CENY I ZWROTÓW:

  • gwarancja ceny dla minimum organizacyjnego 7 uczestników
  • możliwość zorganizowania imprezy poniżej minimum organizacyjnego 7 uczestników przy akceptacji zmiany ceny przez wszystkich uczestników
  • zwrot 100% wpłat w przypadku braku minimum organizacyjnego 7 uczestników i braku zgody wszystkich uczestników na zmianę ceny
  • zwrot 100% wpłat w przypadku czynników uniemożliwiających przeprowadzenie imprezy przez Organizatora i jej odwołania

 

Cena zawiera
  • udział 24/7 pilota/kierownika/TL wycieczki na całej trasie przejazdowej (1 pilot na max 16 osób)
  • udział i ubezpieczenie uczestników w imprezie turystycznej
  • opłaty na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
  • 1x zjazd tyrolką wzdłuż mostu na rzece Tara (nad Kanionem Tary w Czarnogórze)
  • 1x przeprawa promowa Komani – Fierze (z motocyklem)
  • 1x udział w zorganizowanej wycieczce do Kanionu Osumi (lub raftingu w Kanionie, jeśli warunki odpowiednie)
  • 1x wstęp na teren rezerwatu i parku Blue Eye
  • 1x wstęp do parku archeologicznego Butrint
  • 13x nocleg w hotelach, motelach, pensjonatach w standardzie odpowiadającym min. 3*: pokoje 2-3 osobowe z wyposażeniem, łazienki, parking, restauracja/bar w bliskiej odległości
  • 13x B – śniadania, wyżywienie w trasie wg opisu w PLANIE DNIA (legenda: B-śniadanie / L -lunch, lekki obiad / D-kolacja)
  • 7x L/D – posiłki dodatkowe, wyżywienie w trasie wg opisu w PLANIE DNIA (legenda: B-śniadanie / L -lunch, lekki obiad / D-kolacja)
  • pakiet startowy uczestnika: koszulka okolicznościowa, naklejka
  • foto i wideo-relacja wspólna dla wszystkich uczestników
Cena nie zawiera
  • motocykli – motocykle własne uczestników
  • przygotowania technicznego motocykli
  • paliwa do motocykli
  • ubezpieczeń motocykli
  • opłat drogowych, parkingowych i innych w trasie 
  • kosztów pomocy drogowej w przypadku zaistniałej potrzeby (zalecane posiadanie przez uczestników Assistance Motocyklowego na Europę)
  • ubezpieczeń dodatkowych uczestników poza wskazanymi
  • biletów wstępu do punktów atrakcji turystycznych poza wskazanymi w CENA ZAWIERA
  • biletów promowe na lokalne przeprawy fiordy, poza wskazanymi w CENA ZAWIERA
  • wyżywienia poza wskazanym w CENA ZAWIERA
  • napiwków, opłat zwyczajowych i innych poza wskazanymi w ofercie

 

Rezerwacje

JAK DOKONAĆ REZERWACJI?

System sprzedaży internetowej umożliwia łatwe zgłoszenie udziału przez przycisk „OTWÓRZ FORMULARZ REZERWACJI ONLINE” odpowiednio dla daty wydarzenia, przy której się znajduje. Użyj przycisku, by otworzyć i wypełnić prosty formularz z danymi zgłaszanych uczestników, zatwierdź w formularzu Swoją rezerwację i ciesz się wyjazdem. Umowa zostanie przesłana automatycznie na adres e-mail, a o kolejnych etapach przypominać będą powiadomienia SMS i e-mail. W razie wątpliwości zawsze możesz skorzystać z bezpośredniego kontaktu z nami – zadzwoń 512 818 380, lub napisz

Nie zastanawiaj się dłużej, ktoś może Cię uprzedzić! REZERWUJ JUŻ DZIŚ!

Data 22/04/2023
Zarezerwuj już teraz