ALBANIA z Czarnogórą motocyklami najpiękniejszymi trasami Bałkanów

[AL-2W-2-09-25]
Termin

Terminy

30/08/2025
Cena

Cena

1350 €
Dystans KM

Dystans

~ ok. 4600 km
Formuła

Formuła

Wycieczki Motocyklami

Szczegóły wydarzenia

Opis
Opis
Mapa
Mapa
Plan
Program
Galeria
Galeria
O cenie
O cenie
Rezerwacje
Rezerwacje

Wstęp

Piszą o nim „kraj, który można przemierzyć w jeden dzień, zmieniając krajobrazy, jak w kalejdoskopie – z posępnych szczytów i głębokich kanionów na słoneczne plaże…, z kamiennych, krasowych pustyń na gaje oliwne…, z podmokłych brzegów największego w tej części Europy jeziora na urwisty fiord Boki Kotorskiej…”. Czarnogóra (Montenegro), bo o niej piszą to kraj, w którym weneckie miasta sąsiadują z zamieszkanymi przez pierwotnych osadników albańskich wsiami, a cerkwie z meczetami.

Obok Albania, która jak magnes przyciąga turystów poszukujących czegoś zupełnie odmiennego od wszechobecnej komercji. Wciąż dzika i przepiękna, pełna zapomnianych przez cywilizację miejsc, również takich nielicznie zamieszkałych, w  których serdeczni i gościnni ludzie wiodą życie w rytmie niezmiennym od stuleci, z niezliczonymi ilościami zabytków nieznanych z filmów, książek i przewodników… Krystalicznie czysta woda, rewelacyjna pogoda (w roku jest około 290 słonecznych dni!) oraz piękne plaże czynią z niej wymarzony kierunek wakacyjnych wyjazdów – taka jest Albania dziś, choć z pewnością już nie na długo…,

Więcej niż wycieczka, to prawie wyprawa motocyklowa… choć nadal forma bezpiecznej turystyki szosowej wszystkimi odcieniami szarości i chropowatości asfaltu dla zwolenników umiarkowanych turbulencji. Cel – eksploracja pereł Bałkanów: Albanii i Czarnogóry, z punktu początkowego i do końcowego gdzieś w Montenegro, w formule objazdowej i noclegami w dobrej jakości hotelach wzdłuż trasy przejazdowej.  Na dystansie około 1700 km (nie licząc dojazdu tranzytowego) i 10 dni łącznie z wieloma atrakcjami w programie (nieco ponad 3 dni w Czarnogórze, niespełna 7 dni w Albanii)…  w formule 4-dniowy tranzyt drogami szybkiego ruchu z wieczornymi atrakcjami w Serbii oraz Chorwacji!

Opis

SPECYFIKACJA SZCZEGÓŁOWA OFERTY

RODZAJ WYDARZENIA: motocyklowa wycieczka objazdowa

DATY ORGANIZACJI: 

    • FIX: 30.08 (SO) – 12.09.2025 (PT)
    • FLEX: dowolna data dla rezerwacji grupowych (≥ 7 uczestników) z wyprzedzeniem min. 6 miesięcy

MIEJSCE ORGANIZACJI: Czarnogóra – Macedonia – Albania

ŚRODEK TRANSPORTU:

  • TRANSPORT DO MIEJSCA ORGANIZACJI: dojazd/powrót własny uczestników do miejsca rozpoczęcia/zakończenia
  • RODZAJ TRANSPORTU DO MIEJSCA ORGANIZACJI: motocykl uczestnika
  • TRANSPORT W MIEJSCU: 
    • DROGI: własny środek transportu uczestnika – motocykl
    • JEZIORO: prom

PROGRAM RAMOWY:

  • 2 d przejazd tranzytowy z Polski do Czarnogóry
  • 10 d turystyka objazdowa Czarnogóra, Macedonia, Albania
  • 2 d przejazd tranzytowy z Czarnogóry do Polski

PUNKTY PROGRAMU:

Czarnogóra:

  • Park Narodowy Lovcen w widok na Boka Kotorska (opcja tylko dla dobrej pogody)
  • Park Narodowy Durmitor i droga P14
  • Kanion Tary

Albania:

  • droga SH20
  • SH 21, Theth (opcja tylko dla dobrej pogody)
  • SH25
  • jezioro Komani
  • SH22, SH5, SH31
  • Berat miasto tysiąca okien UNESCO
  • Kanion Osumi
  • Gjirokastёr UNESCO
  • Saranda, Ksamil plaże
  • Park Narodowy Butrint UNESCO
  • SH8 i Park Narodowy Liogara
  • Zamek i Bazar w Kruja

Program, jak i poszczególne punkty mogą ulec zmianie na skutek nieprzewidzianych warunków drogowych,  nieprzewidzianych utrudnień w miejscach realizacji programu, jak i innych zdarzeń niezależnych od Organizatora.

ŁĄCZNY DYSTANS: ok. 4600 km

DYSTANS DZIENNY (min-max):

  • tranzytowy: 600 – 850 km
  • turystyczny: 100 – 350 km

RODZAJ SZLAKU:

  • 80% drogi asfaltowe w terenie płaskim i górzystym, również bardzo złej jakości
  • 20% drogi utwardzone w terenie płaskim i górzystym
  • szlaki wodne / promowe

POZIOM TRUDNOŚCI: 7/10 średni-wymagający (trasa dla motocyklisty z doświadczeniem min. 3 lata/10.000 km, podróżowanie w zmiennych warunkach atmosferycznych, na złych nawierzchniach)

LICZEBNOŚĆ GRUPY (min-max): 7-16

DODATKOWE:

  • PLAN WYCIECZKI opisany ofertą podlega aktualizacji każdorazowo przed rozpoczęciem imprezy dla warunków terytorialnych, pogodowych i innych mających wpływ na możliwość jego realizacji.
  • Informacje na temat poszczególnych krajów tranzytowych i docelowego dostępne na stronach MSZ:

UZUPEŁNIAJĄCO

CZYM I DLA KOGO PROPOZYCJA?

To nasza kolejna, VIII edycja wycieczki motocyklowej, a może nawet wyprawy motocyklowej o charakterze turystycznym w formule objazdowej Albanii połączonej z Czarnogórą i jak w każdej poprzedniej dbamy o odpowiedni poziom pozytywnych emocji…

Poprowadzimy Was drogami, którymi nie prowadzą znane biura podróży, pokażemy miejsca piękne, urokliwe, godzinami jazdy bezludne, do których nieczęsto zawitają obcy wędrowcy. Nie ominiemy tych, dla których Globetroterzy, Youtuberzy i Instagramerzy poświęcają czołówki i okładki największych projektów: Wąwóz Tary, Durmitor, Lovcen, Boka Kotorska w Czarnogórze, w Albanii: SH20, SH21, Park Narodowy Theth, jezioro Komani, S22, SH5 skrajem Gór Przeklętych, miasto tysiąca okien wpisane na listę UNESCO – Berat, starożytny Butrint, Saranda, Ksamil, w drodze powrotnej zaś SH8 przez Park Narodowy Llogara, na koniec pierwsza stolica Albanii i miasto z początku w III w.p.n.e. – Kruja z klimatycznym miejscem na szczycie wzgórza zamkowego. To wszystko zobaczycie z bliska, dotykając, smakując i fotografując w trakcie 10 dni podróży w zorganizowanej grupie, na dystansie około 1700 km drogami asfaltowymi (około 80%) i drogami bardzo złej jakości, utwardzonymi (około 20%) pod opieką doświadczonego Pilota.

Nie jest wycieczką dla początkujących, samotników i posiadaczy motocykli nieturystycznych. Długie dystanse tranzytu, wymagające i nienajlepszej jakości odcinki górskie dróg… Jest za to doskonałą wycieczką, a może i wyprawą życia dla:   

  • posiadaczy motocykli turystycznych odnajdujących się w grupie, posiadających już doświadczenie w turystyce motocyklowej, zdecydowanym odbyć podróż drogami o zmiennym stopniu trudności i przy zmiennych warunkach – poza łatwymi odcinkami dróg do pokonania również wymagające, kręte odcinki górskie, w zmiennych warunkach pogodowych i oświetlenia
  • posiadaczy motocykli turystycznych „allroad” szukających wrażeń również poza asfaltem, w lekkim terenie, w formie zabawy i bez nadmiernego ryzyka, zdecydowanym spróbować swoich sił pod opieką doświadczonego pilota i na niezbyt trudnych odcinkach terenowych

JAKI JEST PLAN W SKRÓCIE?

Podróż podzielona została na 3 umowne etapy: 1. Tranzyt do/w kierunku miejsca docelowego w Czarnogórze, 2. Destynacja – miejsce docelowe Czarnogóra i Albania,  3. Tranzyt z/w kierunku powrotnym do Polski.

Wyruszamy 1-go dnia rano (z umownego miejsca w Polsce, najczęściej z okolic Częstochowy, Katowic, lub Mszany) zaplanowaną trasą przez Węgry, Serbię w kierunku Pljevlja, lub Wąwozu Tara w Czarnogórze. Etap 1 tranzytu zajmie nam 2 dni, w czasie których nie zaplanowano żadnych atrakcji turystycznych, a trasa prowadzi drogami szybkiego ruchu, żeby możliwe szybko dotrzeć do miejsca właściwej organizacji.

Na etap 2, właściwy turystycznie, przewidzianych zostało 10 dni łącznie objazdowo wg opracowanego programu. W Montenegro (Czarnogórze) biorą swój początek i koniec nasze „motocyklowe wojaże”… w tempie właściwym dla Bałkanów, na niewielkich dystansach i z licencjonowanym pilotem na czele – najciekawsze miejsca, z niezliczonymi atrakcjami jak okiem sięgnąć.  Przed nami dobre, ale i nienajlepszej jakości drogi, trasy panoramiczne, punkty widokowe w górach i na wybrzeżu, ciekawe miejsca, ludzie, tradycyjne restauracje, zabawa i mnóstwo czasu spędzanego razem. 

Po blisko 10 dniach (12 z tranzytem) niezwykłej wyprawy etap 3 i powrót, w części różny od etapu 1. Wracamy do Polski dnia 14 naszej podróży późnym wieczorem.  


DLACZEGO Z NAMI, CO WYRÓŻNIA OFERTĘ?

  • ORGANIZATOR TURYSTYCZNY – jesteśmy legalnie działającymi organizatorami turystyki, zarejestrowanymi w Centralna Ewidencja Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych (CEOTiPUNPUT) więc Twój wyjazd jest zabezpieczony całkowicie i w dwóch filarach: za pomocą gwarancji ubezpieczeniowych udzielnych nam przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe oraz przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
  • UBEZPIECZENIA PODRÓŻNE – w ramach zawartej z nami umowy otrzymujesz w cenie każdej imprezy turystycznej i odpowiednio do destynacji pakiet ubezpieczeń podróżnych w przedmiocie: Kosztów Leczenia i Pomocy Assistance (KL), Kosztów Ratownictwa (KR), Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW), Odpowiedzialności Cywilnej (OC) – szczegóły w umowie o udział w imprezie turystycznej i OWU zawartego ubezpieczenia
  • UBEZPIECZENIA KOSZTÓW REZYGNACJI – w naszej ofercie poza możliwością zwiększenia sum ubezpieczeń również możliwość Ubezpieczenia Kosztów Rezygnacji i Przerwania imprezy Turystycznej
  • INTEGRACJA I RELACJE –  jesteśmy częścią grupy, integrujemy i bawimy się wspólnie z Wami, dbając czujnie o bezpieczeństwo, sprawną realizację i wyłącznie pozytywne wrażenia. Stwarzamy warunki do budowania wartościowych i trwałych relacji, szanując jednocześnie Waszą prywatność.
  • PROGRAM LOJALNOŚCIOWY – wszyscy nasi klienci objęci są nagrodowym programem lojalnościowym MOTOloyalty – dającym wymierne korzyści ze stałej współpracy…

Ofert podobnych znaleźć można kilka. Spośród wszystkich dostępnych naszą wyróżniają:

  • JAKOŚĆ PREMIUM za przystępną cenę – nie jest ofertą budżetową, zapewniamy podwyższony standard obsługi i bytowy w miejscu organizacji
  • PODRÓŻE W GRUPACH – adresatami oferty i potencjalnymi uczestnikami są osoby świadome i zdecydowane na podróże w grupach i przy wsparciu/pod opieką organizatora
  • MIEJSCA NOCLEGOWE – miejsca noclegowe zawsze w wysokim standardzie są starannie wybrane, większość stanowi naszą stałą bazę
  • OPIEKUN Z DOŚWIADCZENIEM – opieka 24/7 doświadczonego i zawodowego pilota-kierownika wycieczki, ze znajomością języka obcego, ze znajomością tras i miejsc ujętych w programie
  • ASYSTENT PODRÓŻY HOT-LINE – komunikator umożliwiający stały kontakt 24/7 z zespołem organizatora na co najmniej 1 miesiąc przed datą wyjazdu
  • USŁUGA W PODRÓŻY  – ad hoc organizacja czasu wolnego, wycieczek fakultatywnych, transportu lokalnego na życzenie uczestnika w czasie trwania wycieczki
  • DOPRACOWANY PLAN I PROGRAM  – formuła wyjazdów stawia bardzo wysoko potrzeby turystyki poznawczej i towarzyskiej, podróż w szczegółowo zaplanowanych ramach programowych, przy dużej intensyfikacji zróżnicowanych tematycznie punktów programu, bez utraty cennego czasu na niezaplanowane działania.
 

 

Mapa

Mapa wycieczki

Program

DZIEŃ 1
(PL) MSZANA (HU) BUDAPESZT (RS) NOWY SAD

PLAN DNIA:

  • kompletacja uczestników, odprawa Pilota ok. godz. 8:15 w miejscu wskazanym w ROAD BOOK (okolice Katowic lub Mszany – parking hotelu/zajazdu)
  • tranzyt grupowy drogami szybkiego ruchu do Serbii
  • wyżywienie: -/-/-
  • zakwaterowanie: okolice Nowy Sad
Czas ok. 10 godz. (+ postoje)
Trasa ok. 850 km

Dzień tranzytowy, do przejechania sporo kilometrów drogami szybkiego ruchu. Wyjazd możliwie wcześnie rano spod wybranego w okolicach hotelu/zajazdu (gdzie uczestnicy z dalszych miejsc w Polsce będą mogli dojechać wcześniej i spędzić noc przed podróżą).

 

Dalej
DZIEŃ 2
(RS) NOWY SAD (ME) WĄWÓZ TARY

PLAN DNIA:

  • tranzyt grupowy drogami Serbii do Czarnogóry
  • powitanie uczestników i kolacja otwierająca w restauracji
  • wyżywienie: B/-/D
  • zakwaterowanie: okolice Pljevlja, Żabijak, lub Mojkovac
Czas ok. 7 godz. (+ postoje)
Trasa ok. 430 km

Dzień drugi przejazdu tranzytowego, w sporej części drogami szybkiego ruchu, w końcowej – krętymi drogami w terenie górzystym. Z miejsca zakwaterowania w Serbii ruszamy możliwe wcześnie rano, by do miejsca docelowego w Czarnogórze dotrzeć przed zachodem słońca. Tym miejscem, w którym dzisiaj kwaterujemy będzie zapewne położona w pasie przygranicznym z Serbią Pljevlja, sam Wąwóz Tary, lub – położony na pograniczu Parku Narodowego Durmitor – Żabijak..

Dalej
DZIEŃ 3
(ME): WĄWÓZ TARY

PLAN DNIA:

  • śniadanie 8:30
  • przejazd do Wąwozu Tary (przy moście), spotkanie z sympatycznym Djole i zabawa z tyrolką – zjazd wzdłuż mostu
  • rafting na rzece Tara dla chętnych 
  • wyżywienie: B/-/-
  • zakwaterowanie: okolice Żabijak, lub Mojkovac
Czas ok. 2 godz. (+ postoje)
Trasa ok. 80 km

Po dwóch kolejnych dniach tranzytowych nieco zwolnimy, aby wypocząć i nabrać sił, choć nadal w ruchu i aktywnie. W planie dnia Kanion Tary, który jest najgłębszym kanionem w Europie i jednym z najgłębszych na świecie (zaraz po Wielkim Kanionie w USA). Miejscami jego ściany wznoszą się 1300 metrów nad lustrem rzeki. Jego większa część leży na terenie Parku Narodowego Durmitor, pozostała stanowi  trasę widokową rozpoczynającą się od mostu Durdevica do miejscowości Mojkovac.

Do południa okolice Mostu Durdevica i atrakcja dla odważnych – zjazd tyrolką wzdłuż mostu.  Słynny most na Tarze – most Durdevica – to jeden z symboli kanionu. Ma 365 metrów długości, 170 metrów wysokości i opiera się na pięciu przęsłach (każdy z nich ma rozpiętość do 116 metrów). Zaprojektował go Mijat Trojanovic, a budowę trwającą 2 lata rozpoczęto w 1938 roku. W tamtym czasie był to najwyższy most w Europie, a i dziś zjazd w uprzęży na linie tej rozpiętości i wysokości daje niepowtarzalne wrażenie.

Dla chętnych możemy zorganizować dodatkowo i opcjonalnie 12 km spływ pontonami rzeką Tara, który dostarczy mega pozytywnych emocji. 

Nad Tarą spędzimy przynajmniej sporą część dnia poddając się aktywnemu relaksowi. 

Dalej
DZIEŃ 4
(ME): WĄWÓZ TARY P14 DURMITOR KOLASIN ANDRIJEVICA

PLAN DNIA:

  • śniadanie 8:30
  • przejazd do Parku Narodowego Durmitor – trasa widokowa P14
  • przejazd w okolice miejscowości Kolašin – Andrijevica 
  • wyżywienie: B/-/-
  • zakwaterowanie: okolice Kolašin, lub Andrijevica Czarnogóra
Czas ok. 5 godz. (+ postoje)
Trasa ok. 240 km

Ruszamy niespiesznie po śniadaniu, trasą widokową P14 przez Park Narodowy Durmitor. Malownicza.

Durmitor to malowniczy masyw górski w Czarnogórze, ma pośredni związek z sagą Gwiezdne Wojny dzięki wyjątkowym krajobrazom, które mogłyby przypominać planety z odległej galaktyki. Choć Durmitor nie był bezpośrednim miejscem kręcenia żadnego z filmów, jego surowe, skaliste szczyty, głębokie kaniony i niezwykłe formacje skalne przywodzą na myśl scenerie używane w filmach science fiction.

Ciekawostką jest to, że Czarnogóra jako kraj była brana pod uwagę przez twórców filmowych jako potencjalne miejsce do realizacji scen z uniwersum Star Wars. W wielu przewodnikach turystycznych czy relacjach fanów pojawiają się porównania Durmitoru do takich planet jak Ahch-To czy Tatooine, mimo że sceny z tych planet kręcono w Irlandii i Tunezji.

Durmitor i jego okolice przyciągają miłośników kina oraz fotografów, którzy szukają unikalnych plenerów przypominających klimaty Gwiezdnych Wojen. Durmitor wraz z Wąwozem Tary został wpisany na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO

Wczesnym popołudniem wjedziemy na jeszcze jedną, niezwykle malowniczą trasę R18 z Savnik do Kolasin. Nocleg zaplanowany w okolicach Kolašin, lub Andrijevica

 

Dalej
DZIEŃ 5
(ME) KOLASIN ANDRIJEVICA (AL): SH20 -> SH21 (Theth) -> Koman

PLAN DNIA:

  • śniadanie o 7:30 i ruszamy niezwłocznie w kierunku Vjeternika – granicy w Albanią
  • przejazd trasą widokową SH20
  • OPCJA dla dobrych warunków pogodowych: przejazd trasą widokową SH21 w kierunku Parku Narodowego i miejscowości o tej samej nazwie – Theth z krótkim postojem na kawę
  • przejazd do Koman, w pobliże jeziora Komani, zakwaterowanie w klimacie albańskim
  • wyżywienie: B/-/D
  • zakwaterowanie: okolice Koman
Czas ok. 8 godz. (+ postoje)
Trasa ok. 300 km

Tylko, albo aż 300 km do przejechania niezwykle widowiskowymi i urokliwymi drogami. Od samego rana dojazd mało odwiedzaną przez turystów częścią Czarnogóry do granicy, dalej Albania i niezwykle widokowa SH20 z fragmentem o nazwie Rrapsh Serpentine i szklanym tarasem widokowym oraz kultowa SH21 z dojazdem do położonej wysoko w górach miejscowości THETH – niegdyś najbardziej niedostępnej wsi górskiej w całej Albanii. Dziś dojazd do samej miejscowości pokrywa dobry asfalt, więc nawet ciężkie motocykle turystyczne są w stanie przejechać odcinek, a jeszcze kilka lat temu ostatnie, 14km odcinek drogi przeznaczony był wyłącznie dla śmiałków na motocyklach enduro. Przed zachodem słońca powinniśmy zjechać do Koman na nocleg (jazda SH21 po zmierzchu jest bardzo niebezpieczna, podobnie jak odcinek SH25 do Koman).

Dalej
DZIEŃ 6
(AL): KOMAN JEZIORO KOMANI SH22 SH5 KUKES PESHKOPIA

PLAN DNIA:

  • śniadanie o 7:30
  • ok. 8:00 przejazd do przystani promowej
  • rejs promem wzdłuż jeziora Komani do miejscowości Fierze
  • przejazd trasą widokową Fierze -> SH22 ->SH5 ->Kukes
  • wyżywienie: B/-/D
  • zakwaterowanie: okolice Kukes, lub Peshkopie
Czas ok. 5 godz. (+ 3 godz. rejs + postoje)
Trasa ok. 195 km

Nieco ponad 3 godzinny rejs na północ jeziorem dostarczy wielu, niezapomnianych wrażeń widokowych. Zakończenie rejsu oznacza początek trasy widokowej północną częścią Albanii i około 5 godzin podróży na kołach naszych motocykli. Do przejechania blisko 200 km do miejsca noclegowego, bardzo krętymi i niezwykle widokowymi drogami.

Dalej
DZIEŃ 7
(AL) PESHKOPIA ELBASAN BERAT

PLAN DNIA:

  • wyjazd ok. 9;00
  • przejazd skrajem Parku Narodowego Shebenik drogą SH6, SH3 do Elbasan
  • przejazd SH58 do Berat
  • wyżywienie: B/-/D
  • zakwaterowanie: okolice Berat
Czas ok. 4 godz. (+ postoje)
Trasa ok. 200 km

Ruszamy około godzi. 9:00. Wybierając drogi z malowniczymi krajobrazami wiodące do centrum Albanii przez okręg i miasto Elbasan do starożytnego Beratu.

Okręg Elbasan, położony w środkowej Albanii, jest znany z bogatej historii, różnorodnych atrakcji turystycznych oraz wyjątkowej kultury. Wyróżniki regionu:

  • Twierdza Elbasan. Jednym z najbardziej znanych zabytków jest twierdza Elbasan, która pochodzi z czasów rzymskich i została rozbudowana przez Turków Osmańskich. Twierdza otacza historyczne centrum miasta, w którym znajdują się liczne zabytkowe budynki, w tym stare cerkwie i meczety.
  • Termy rzymskie. W obrębie twierdzy można zobaczyć pozostałości rzymskich term, które świadczą o znaczeniu Elbasanu jako punktu na antycznym szlaku Via Egnatia, łączącym Dyrrachium (dzisiejsze Durrës) z Bizancjum (Konstantynopol).
  • Szlak Via Egnatia. Okręg Elbasan leży na trasie starożytnego szlaku handlowego Via Egnatia, który odgrywał kluczową rolę w łączeniu Wschodu i Zachodu. Szlak ten był używany zarówno przez Rzymian, jak i Bizantyjczyków.
  • Tradycje rzemieślnicze. Elbasan jest znany z tradycyjnych rzemiosł, takich jak tkactwo i wyroby garncarskie. Lokalne targi oferują ręcznie robione produkty, które są doskonałym przykładem albańskiego folkloru.
  • Kulinaria. Region słynie z unikalnych potraw, w tym specjalnego rodzaju ciasta byrek oraz tradycyjnego dania tave kosi (pieczona jagnięcina z jogurtem). Elbasan jest również znany z produkcji oliwy z oliwek oraz lokalnego wina.
  • Malownicza natura. Okręg Elbasan charakteryzuje się pięknymi krajobrazami, w tym górami, dolinami i rzekami. Popularnym miejscem na wycieczki jest dolina rzeki Shkumbin, która oferuje doskonałe warunki do pieszych wędrówek i relaksu na łonie natury.
  • Festiwale i wydarzenia kulturalne. Elbasan organizuje wiele festiwali, w tym tradycyjny Dita e Verës (Dzień Wiosny), który przyciąga zarówno mieszkańców, jak i turystów. To święto, obchodzone 14 marca, jest jednym z najważniejszych w Albanii i symbolizuje odrodzenie oraz nadzieję.

Dzięki swojemu strategicznemu położeniu, historycznemu dziedzictwu i różnorodnym atrakcjom, okręg Elbasan jest ważnym punktem na mapie turystycznej Albanii.

Dalej
DZIEŃ 8
(AL) BERAT KANION OSUMI

PLAN DNIA:

  • dzień wolny częściowo zorganizowany
    • dla chętnych całodzienna zorganizowana wycieczka do Kanionu Osumi (trekking, lub rafting)
  • wieczór na Starym Mieście Berat, lub okolicy
  • wyżywienie: B/-/-
  • zakwaterowanie: okolice Berat
Czas 1 dzień
Trasa 0 km

Jesteśmy w tak pięknym otoczeniu, że nie sposób jechać dalej bez spędzenia tutaj nieco czasu. Jeden dzień odpoczynku od motocyklowych wojaży. Dzień na relaks i na niezwykły klimat tego miejsca.

Miasto Berat, jedno z najstarszych miast w Albanii, jest znany jako „Miasto Tysiąca Okien” (Qyteti i Një Mijë Dritareve), dzięki charakterystycznej architekturze z bielonymi domami z dużymi oknami, rozciągającymi się na zboczu wzgórza. Miasto jest wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO i przyciąga turystów swoim historycznym urokiem oraz bogatym dziedzictwem kulturowym. Główne powody, dla których Berat jest tak wyjątkowy:

  • Twierdza Berat (Kalaja e Beratit). Twierdza Beratu, położona na wzgórzu, to jeden z najważniejszych zabytków miasta. Choć pochodzi z IV wieku p.n.e., była wielokrotnie rozbudowywana przez Bizantyjczyków, Rzymian i Osmanów. Co ciekawe, wewnątrz murów twierdzy do dziś mieszkają ludzie, a zabytkowe domy, cerkwie i meczety tworzą unikalną atmosferę.
  • Dzielnice Mangalem i Gorica. Mangalem, dawna dzielnica muzułmańska, oraz Gorica, tradycyjna dzielnica chrześcijańska po drugiej stronie rzeki Osum, to najbardziej malownicze części miasta. Charakterystyczna zabudowa i wąskie, brukowane uliczki przenoszą odwiedzających w czasie.
  • Muzeum Onufrego. W twierdzy Beratu znajduje się Muzeum Onufrego, poświęcone słynnemu albańskiemu malarzowi ikon z XVI wieku. Kolekcja obejmuje jego dzieła oraz inne cenne ikony z regionu. Onufri jest znany z unikalnego stylu i intensywnej czerwieni, zwanej „czerwienią Onufrego”.
  • Meczet Królewski i Meczet Ołowiany. Berat jest przykładem harmonijnego współistnienia różnych religii. Meczet Królewski (Xhamia Mbret) i Meczet Ołowiany (Xhamia e Plumbit) to ważne zabytki architektury osmańskiej, które zachwycają zarówno swoją historią, jak i detalami architektonicznymi.
  • Kanion rzeki Osum. W pobliżu Beratu znajduje się spektakularny kanion rzeki Osum, który oferuje doskonałe warunki do spływów kajakowych i pieszych wędrówek. To idealne miejsce dla miłośników przyrody i aktywnego wypoczynku.
  • Wino i kuchnia regionalna. Berat jest również znany z produkcji wina, szczególnie z autochtonicznych odmian, takich jak Puls i Shesh i Bardhë. W regionie można spróbować tradycyjnych dań albańskich, takich jak byrek, tave kosi czy fërgesë.
  • Przyjazna atmosfera i gościnność. Berat słynie z ciepłej i przyjaznej atmosfery. Mieszkańcy są otwarci i chętnie dzielą się swoją kulturą oraz historią z odwiedzającym

 

Dalej
DZIEŃ 9
(AL) BERAT GJIROKASTRA SARANDA PARK NARODOWY BUTRINT

PLAN DNIA:

  • wjazd do Gjirokastra
  • przejazd do Saranda i Butrintu
  • zwiedzanie muzeum archeologicznego Butrint
  • wyżywienieB/L/-
  • zakwaterowanie: w Saranda, lub okolicy
Czas ok. 4 godzin (+postoje)
Trasa ok. 260 km

Opuszczamy Berat zwyczajowo około godz. 8:30, kierując się dalej na południe.

W odległości około 100 km przy zaplanowanej trasie znajduje się Gjirokastra – jedno z dwóch albańskich miast (obok Beratu), których starówki w całości wpisane zostały na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO. Miasto rodzinne komunistycznego przywódcy Albanii – Envera Hodży. Jest to z pewnością opcja na zatrzymanie i przysłowiową kawę, w czasie której chętni będą mogli wspiąć się stromymi, ciasnymi, malowniczymi i wyłożonymi kamieniami uliczkami na samą górę, gdzie najważniejszą atrakcją jest twierdza. Mamy za sobą Berat, więc Gjirokastra pozostanie w programie jedynie opcją, przy założeniu dobrej pogody, czasu w programie dzisiejszego dnia i chęci uczestników.

Ciekawym punktem dnia jest archeologiczna perła Bałkanów i najdalej na południe wysunięte miejsce na naszej trasie – Park Narodowy Butrint z jego zawartością, wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

W okolicach Butrint, znajduje się na prawdziwie europejskim poziomie kurort wypoczynkowy, jakim jest Saranda. To w tych okolicach zatrzymamy się na dzisiejszą noc.

Dalej
DZIEŃ 10
(AL) SARANDA okolice

PLAN DNIA:

  • dzień wolny – chillout i relaks, czas niezorganizowany, lub częściowo zorganizowany 
  • wyżywienieB/-/-
  • zakwaterowanie: w Saranda, lub okolicy
Czas 1 dzień
Trasa 0 km

Dzień wolności i niezorganizowania. Okolice Sarande, Ksamil to idealne miejsce na plażowy relaks i wypoczynek. Musimy nieco naładować akumulatory i skorzystać z południowego słońca. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Dalej
DZIEŃ 11
(AL) SARANDA SH8 PARK NARODOWY LIOGARA KRUJA

PLAN DNIA:

  • przejazd wybrzeżem SH8 na północ przez Park Narodowy Llogara
  • dojazd do Kruja
  • wieczór w ruinach zamku Kruja
  • wyżywienieB/-/D
  • zakwaterowanie: w Kruja, lub okolicy
Czas ok. 6 godzin (+postoje)
Trasa ok. 290 km

Startujemy 8:30. Celem dnia jest Kruja, jedna z najsłynniejszych miejscowości turystycznych w centralnej Albanii. Niesamowita historia oraz niezwykły urok miasta sprawiły, że jest ono potocznie nazywane „albańskim Krakowem”.

Kruja (alb. Krujë) to historyczne miasto Albanii, położone na zboczach malowniczej góry Krujë. Jest znane przede wszystkim jako symbol oporu Albańczyków przeciwko Imperium Osmańskiemu w XV wieku oraz jako siedziba legendarnego bohatera narodowego Albanii, Skanderbega (Gjergj Kastrioti). Kruja ma duże znaczenie historyczne i kulturowe, a jej główne atrakcje przyciągają wielu turystów. Wśród nich:

  • Twierdza Kruja. Górująca nad miastem, była kluczowym punktem obronnym podczas walk Skanderbega z Osmanami. To właśnie tutaj Skanderbeg dowodził swoim wojskiem i przez ponad 25 lat skutecznie odpierał ataki potężnego Imperium Osmańskiego. Obecnie w twierdzy znajdują się ważne zabytki oraz muzea.
  • Muzeum Skanderbega. W obrębie twierdzy mieści się Muzeum Skanderbega, które jest jednym z najważniejszych w Albanii. Ekspozycja przedstawia życie i dokonania bohatera narodowego, a także jego rolę w obronie chrześcijańskiej Europy przed ekspansją osmańską.
  • Muzeum Etnograficzne. Kolejną atrakcją jest Muzeum Etnograficzne, które prezentuje tradycyjny albański styl życia, rzemiosło i zwyczaje. Znajduje się ono w zabytkowym domu, co dodatkowo podkreśla autentyczność wystawy.
  • Stary Bazar. Kruja słynie z jednego z najstarszych bazarów w Albanii, który zachował swój historyczny charakter. Na bazarze można kupić tradycyjne wyroby rzemieślnicze, takie jak ręcznie tkane dywany, hafty, biżuterię czy pamiątki związane z historią Skanderbega.
  • Góra Krujë. Otaczające miasto góry oferują wspaniałe możliwości do pieszych wędrówek i podziwiania zapierających dech w piersiach widoków. Szczególnie popularny jest szlak prowadzący na szczyt, skąd można podziwiać panoramę miasta i okolicznych terenów.
  • Znaczenie religijne. W Kruji znajdują się także ważne miejsca związane z historią religijną Albanii. Miasto było jednym z ośrodków bektaszyzmu, mistycznego odłamu islamu. Warto odwiedzić lokalne teqe (świątynie bektaszytów) i zapoznać się z ich filozofią.
  • Symbol narodowej tożsamości. Kruja jest uważana za kolebkę narodowej tożsamości Albańczyków. Historia miasta, związana z walką o wolność i niezależność, jest ważnym elementem albańskiej dumy narodowej.

W drodze do Kruja przejazd drogą SH8 przez Park Narodowy Llogara położony w górach Çika, w okręgu Wlora z postojem w punkcie widokowym z niesamowitym widokiem na góry i morze.

Dalej
DZIEŃ 12
(AL) KRUJA (ME) PARK NARODOWY LOVCEN BOKA KOTORSKA NIKSIC SAVNIK

PLAN DNIA:

  • przejazd do Parku Narodowego Lovcen  (opcja tylko, gdy dobra, bezdeszczowa pogoda)
  • punkt widokowy na Bokę Kotorską z góry (opcja tylko, gdy dobra, bezdeszczowa pogoda)
  • przejazd w okolice Niksic-Savnik
  • wyżywienieB/-/-
  • zakwaterowanie: okolice Niksic, lub Savnik
Czas ok. 6 godzin (+postoje)
Trasa ok. 350 km

Choć w planie nieco ponad 350 km, to przejazd przez granicę, przejazd wzgórzem Lovcen z punktami widokowymi na Zatokę Kotorską nie pozwoli zmieścić się w czasie krótszym niż 10 godzin. Dlatego ruszamy możliwie wcześnie..

Po przekroczeniu granicy kierunek Park Narodowy Lovcen, wjazd na szczyt i dla chętnych wizyta w Mauzoleum Piotra II Petrowicia-Niegosza – grobowca przedostatniego władyki Czarnogóry, usytuowany na szczycie Jezerskim w paśmie gór Lovćenu.  O ile pogoda dopisze – w drodze kilka przystanków na niesamowite ujęcia foto i wideo.  Boka Kotorska, zwana perłą Czarnogóry jest bodaj najpiękniejszą zatoką w Europie,  stwarzając w południowym klimacie krajobraz przypominający fiordy Norwegii. Widok z góry jest niesamowity.

Nie koniec piękna tego dnia dotrzemy w okolice Niksic, lub Savnika na nocleg z epoki Jugosławii…

Dalej
DZIEŃ 13
(AL) NIKSIC (RS) PALIC (HU) SZEGED

PLAN DNIA:

  • śniadanie 7:30, wyjazd około 8:00
  • przejazd tranzytowy w pobliże granicy Serbia-Węgry
  • kolacja zorganizowana – pożegnanie uczestników
  • wyżywienieB/-/D
  • zakwaterowanie: okolice Palic lub Szeged
Czas ok. 9 godzin (+postoje)
Trasa ok. 600 km

Rozpoczynamy przejazd tranzytowy do kraju możliwie drogami szybkiego ruchu, głównie autostradami, choć znaczna część dzisiejszej trasy przez Czarnogórę i Serbię to drogi krajowe i lokalne. Przewidziane dystanse dzienne są długie i nie przewidują dłuższych postojów w trakcie.

Dalej
DZIEŃ 14
(HU) SZEGED (CZ) BRNO (PL) CZĘSTOCHOWA

PLAN DNIA:

  • przejazd tranzytowy do Polski w podgrupach, lub indywidualnie
  • wyżywienieB/-/-
  • zakwaterowanie:
Czas ok. 9 godz. (+ postoje)
Trasa ok. 800 km

Kontynuujemy przejazd tranzytowy do kraju drogami szybkiego ruchu, głównie autostradami,  dlatego przewidziane dystanse dzienne są długie i nie przewidują dłuższych postojów w trasie.

Dalej

O cenie

REGULARNA, podstawowa:

  • 1.350 € (+50 € gotówką na miejscu) / uczestnik na motocyklu (stała dla minimum organizacyjnego, zakwaterowanie w pokoju  Twin, lub Triple)

OPCJE UPUSTÓW I DODATKÓW DO CENY REGULARNEJ:

  • uczestnik towarzyszący, pasażer na motocyklu (pokój DBL): cena regularna – 400 € RABAT  (= 950 +50 € gotówką na miejscu/pasażer)
  • uczestnik grupowy, rezerwacja dla min. 5 osób: cena regularna – 5% CENY REGULARNEJ (wymagany bezpośredni kontakt z Organizatorem tel. +48 512818380 i założenia rezerwacji grupowej)
  • gwarancja zakwaterowania w pokoju max. 2-osobowym typu TWINcena regularna +50 
  • zakwaterowanie w pokoju 1-osobowym SGL:  cena regularna +200
  • zindywidualizowane posiłki dla uczestnika:  cena regularna +100

 


PŁATNOŚCI I UMOWA:

  • 25% opłaty rezerwacyjnej w terminie do 5 dni od zgłoszenia udziału / dokonania rezerwacji / zawarcia umowy
  • 75% pozostałej kwoty umowy w terminie ustalonym umową (30-45 dni przed datą imprezy)

Umowa zawierana jest elektronicznie w formie dokumentowej i w systemie rezerwacyjnym online. Płatności bezgotówkowe obsługuje platforma PayU.


GWARANCJA STAŁEJ CENY I ZWROTÓW:

  • gwarancja ceny dla minimum organizacyjnego 7 uczestników
  • możliwość zorganizowania imprezy poniżej minimum organizacyjnego 7 uczestników przy akceptacji zmiany ceny przez wszystkich uczestników
  • zwrot 100% wpłat w przypadku braku minimum organizacyjnego 7 uczestników i braku zgody wszystkich uczestników na zmianę ceny
  • zwrot 100% wpłat w przypadku czynników uniemożliwiających przeprowadzenie imprezy przez Organizatora i jej odwołania

 

Cena zawiera
  • udział 24/7 pilota i opiekuna wycieczki na całej trasie przejazdowej (1 pilot na max 16 osób)
  • udział i ubezpieczenie uczestników imprezy turystycznej KL + NNW + BP na terenie Europy do sumy ubezpieczenia KL=10.000 EUR || NNW=2.000 EUR || BP=200 EUR || KR=5.000 EUR
  • opłaty na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny
  • 1x zjazd tyrolką wzdłuż mostu na rzece Tara (nad Kanionem Tary w Czarnogórze)
  • 1x przeprawa promowa Komani – Fierze (z motocyklem)
  • 1x wstęp do parku archeologicznego Butrint
  • 13x nocleg w hotelach, motelach, pensjonatach w standardzie odpowiadającym min. 3*: pokoje 2-3 osobowe z wyposażeniem, łazienki, parking, restauracja/bar w bliskiej odległości
  • 13x B – śniadania kontynentalne i lokalne wg opisu w PLANIE DNIA (legenda: B-śniadanie / L -lunch, lekki obiad / D-kolacja)
  • 7x L/D – posiłki dodatkowe regionalne wg opisu w PLANIE DNIA (legenda: B-śniadanie / L -lunch, lekki obiad / D-kolacja)
  • pakiet powitalny uczestnika: upominki i gadżety okolicznościowe, naklejka
  • foto i wideo-relacja wspólna dla wszystkich uczestników
Cena nie zawiera
  • motocykli – motocykle własne uczestników
  • przygotowania technicznego motocykli
  • paliwa do motocykli
  • ubezpieczeń i zabezpieczeń motocykli
  • opłat drogowych, parkingowych i innych w trasie 
  • kosztów pomocy drogowej w przypadku zaistniałej potrzeby (zalecane posiadanie przez uczestników Assistance Motocyklowego na Europę)
  • ubezpieczeń dodatkowych uczestników poza wskazanymi
  • biletów wstępu do punktów atrakcji turystycznych poza wskazanymi w CENA ZAWIERA
  • wyżywienia poza wskazanym w CENA ZAWIERA
  • napiwków, opłat zwyczajowych i innych poza wskazanymi w ofercie

 

Rezerwacje

JAK DOKONAĆ REZERWACJI?

System sprzedaży internetowej umożliwia łatwe zgłoszenie udziału przez przycisk „FORMULARZ REZERWACJI” odpowiednio dla daty wydarzenia, przy której się znajduje. Użyj przycisku, by otworzyć i wypełnić prosty formularz z danymi zgłaszanych uczestników, zatwierdź w formularzu Twoją rezerwację i ciesz się wyjazdem. Umowa zostanie wygenerowana i przesłana automatycznie na podany w formularzu adres e-mail, a o kolejnych etapach przypominać będą powiadomienia SMS i e-mail. W razie wątpliwości możesz skorzystać z bezpośredniego kontaktu z nami – zadzwoń 512 818 380, lub napisz

Nie zastanawiaj się dłużej, ktoś może Cię uprzedzić! REZERWUJ TERAZ!

Data 30/08/2025
Zarezerwuj już teraz