„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj”

CROSSHELMET X1#5

CrossHelmet X1 – motocyklowy kask przyszłości?

13 września firma Borderless  Inc. z siedzibą w Tokio rozpoczęła – dla swojego najnowszego projektu CrossHelmet X1 – kampanię na platformie crowdfundingowej Kickstarter.

CrossHelmet X1…

CROSSHELMET X1#2CrossHelmet X1 to projekt inteligentnego kasku ze zintegrowanym wyświetlaczem HUD z 360-stopniowym polem widzenia, kontrolą dźwięku otoczenia i łącznością Bluetooth. Kampania finansowana przez internautów uzyskała do końca listopada ponad 344.300 USD środków – prawie trzy razy więcej niż jej założony cel – i jej wartość wciąż rośnie.

CROSSHELMET X1#4    CROSSHELMET X1#3

CROSSHELMET X1#6

 

Slully AR-1 pierwowzorem nieskutecznie wdrożonym…

CrossHelmet to wcale nie precedens tego typu na rynku motoryzacyjnym. Znamy podobny przypadek olbrzymiego zainteresowania nowoczesną technologią i niewykorzystanych szans biznesowych w podobnych projektach z użyciem wsparcia finansowego internautów. Właśnie w jednym z takich projektów kasków o nazwie Skully AR-1 z całkiem niedawnej przeszłości doszło do poważnego zamiaru inwestycyjnego i niestety… z bardzo smutnym finałem.

Skully AR-1 był kaskiem o cechach zbliżonych do CrossHelmet, który potencjalnie mógł rewolucjonizować przemysł kasków motocyklowych. Skully Inc. pozyskał na projekt wdrożenia kasku 2,4 miliona dolarów za pośrednictwem zbiórki crowdfundingowej Indiegogo i dodatkowe 11 milionów dolarów od indywidualnych inwestorów…

Niestety nieodpowiedzialność projektodawców spowodowała utratę niemal całego zebranego kapitału… – medialne doniesienia i krążące na rynku informacje wskazują, że fortuna roztrwoniona została na zakup egzotycznych samochodów, ekskluzywnych  wycieczek w egzotyczne miejsca na ziemi oraz uciechy w stylu party z udziałem striptizerek itp…, a wśród wielu innych rzeczy wydatki związane z projektem kasku stanowiły pomijalny ułamek. Niezależnie od tego, czy wszystko o czym mowa jest wiarygodne to zarządzanie kapitałem doprowadziło w ubiegłym roku do ogłoszenia przez spółkę bankructwa.

Rynek nie znosi pustki, więc w miejsce upadłej, lub raczej obok, powstała firma Skully Technologies (i nie jest to ta sama firma co spółka Skully Inc., opisana wyżej ), która nabyła wszystkie aktywa i plany dotyczące przywrócenia projektu kasku Skully. Chociaż formalnie Skully Technologies nie ponosi żadnej odpowiedzialności wobec inwestorów, których pieniądze zostały roztrwonione przez Skully Inc., to właśnie rozpoczęła kampanię „Make It Right”, w której stara się przekonać pierwotnych inwestorów projektu, że wszystkie obietnice kampanii na Indiegogo złożone przez nieistniejącego już projektodawcę Skully Inc. zostaną wypełnione i stanowią podstawę do dalszych inwestycji.

W świetle jednak tej wielomilionowej katastrofy trudno się dziwić sceptycyzmowi, jaki opanował inwestorów.

Borderless Inc. i CrossHelmet X1…

CrossHelmet X1

Arata Oono, założyciel i dyrektor generalny firmy Borderless Inc., wprowadzającej CrossHelmet na platformę crowdfundingową uważa, że cieszy się lepszą opinią niż dyrektor Scully Inc. oraz, że posiada zdolności przekonania inwestorów do zainteresowania się projektem.

Rzeczywiście dość skutecznie zbudował zaufanie i otworzył portfele inwestorów, jest też bardzo duża szansa, że doprowadzi CrossHelmet X1 do komercjalizacji i wdrożenia do produkcji.

 

W przeciwieństwie do innych obecnie dostępnych produktów HUD  (takich jak np. NUVIZ ), CrossHelmet X1 integruje całą technologię w kasku. Najbardziej godne uwagi funkcje to tylna kamera z obiektywem, która oferuje 170-stopniowy kąt widzenia za motocyklistą połączony z szerokim przednim wizjerem, który eliminuje martwe punkty i zapewnia około 30 stopni więcej widzenia peryferyjnego niż normalne kaski. W połączeniu wszystkich pól, X1 oferuje teoretyczne 360-stopniowe pole łącznego widzenia.

CrossHelmet X1

Wszystko, co dzieje się z tyłu (oprócz innych informacji o podróży, takich jak prędkość, kompas, pogoda, czas i wzkazówki nawigacyjne), jest wyświetlane na przezroczystej i składanej soczewce dwuogniskowej. Sparowanie ze smartfonem przez Bluetooth pozwala na jednoczesny odsłuch  muzyki, wysyłanie / odbieranie połączeń telefonicznych przy bardzo wysokiej jakości dźwięku.

CrossHelmet X1

Wewnętrzny wygląd tego, co widAĆ W kasku

CrossHelmet jest dostarczany z aplikacją na smartfony dostępną na iOS i Androida, która zapewnia dostęp do wielu funkcji kasku, takich jak Group Talk, za pomocą której można bezproblemowo łączyć się i rozmawiać z wieloma użytkownikami w grupie, przy czym użytkownikami nie muszą muć posiadacze CrossHelmet – wystarczy, że posiadają dowolne urządzenia komunikacyjne z technologią Bluetooth.

Niezwykle wyróżniającym CrossHelmet jest opatentowany system kontroli hałasu, pod nazwą CrossSound Control, a jego zadaniem jest ograniczenie lub poprawa dźwięków otoczenia, w zależności od potrzeb kierowcy za pośrednictwem aplikacji. Wykorzystuje specjalny system algorytmów, który według twórców będzie filtrował hałas drogowy, silnikowy i wiatr, jednocześnie przepuszczając dźwięki pochodzące od hamulce lub syren alarmowych, co służy poprawie bezpieczeństwa kierowcy. Ta technologia jest nowością w branży motocykli. Jedynym innym producentem, który obecnie zmaga się z tą ideą SENA i jej kask Momentum INC ™ Pro (Intelligent Noise-Control).  Z pewnością warte uwagi będzie obserwowanie rozwoju tej technologii.

 

CrossHelmet X1

Aplikacja CrossHelmet pozwala kontrolować poziomy dźwięku otoczenia, rozmowy grupowej i nawigacji z telefonu

Cena technologii…

CrossHelmet spełnia standardy bezpieczeństwa DOT, ECE i JIS i wykorzystuje solidną baterię litowo-ceramiczną. Jeśli chodzi o ceny – cała ta technologia będzie kosztować sporo, bo ok. 1800 USD. 

System NUVIZ ma porównywalne funkcje i jest już dostępny za ok. 700 USD. Poza tym, można go łatwo zamontować do większości kasków zamkniętych . Ponadto wspomniana wcześniej SENA i jej Momentum INC ™ Pro będzie dostępny na początku 2018 r., w cenie ok. 700 USD.

Poza wysoką ceną CrossHelmet, być może inną przeszkodą w sprzedaży będzie również futurystyczny styl i funkcje, które prawdopodobnie zniechęcają niektórych użytkowników, zwłaszcza tych starszych, którzy czerpią przyjemność z dźwięków i odczuć związanych z jazdą na motocyklem.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i inwestycja będzie kontynuowana, następnym krokiem będzie przejście do produkcji. Przewidywana data dostawy CrossHelmet X1 to jesień / zima 2018 roku. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej lub uzyskać wsparcie, odwiedź CrossHelmet.com .

 

 

GLOWA KOBIETY W KASKU CROSSHELMET 1

5 thoughts on "CrossHelmet X1 – motocyklowy kask przyszłości?"

  1. Danuta pisze:

    Fajnie sie czyta. Nie znam sie na technologiach, a kask juz chcialabym mieć.

    1. Maciej pisze:

      🙂
      Kupię tobie pod choinkę 🙂

    2. Zbigniew pisze:

      Gdzie mogę kupić ten kask

      1. Maciej pisze:

        Na tą chwilę w Polsce nikt nie dystrybuuje.

  2. Łukasz pisze:

    Cześć, wiecie może czy ktoś już w PL dystrybuuje lub skąd można ściągając do kraju?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Strona używa plików cookies w celu łatwiejszego funkcjonowania. Przebywając na stronie wyrażasz zgodę na ich używanie.